SNCF-autonomous-train

SCNF, DB Cargo en KLM completeren programma Intelligent Rail Summit

SNCF-autonomous-train, bron: SNCF

Met de toevoeging van DB Cargo, SNCF en KLM/Air France is het programma van de Intelligent Rail Summit 2019 compleet. Tijdens de railconferentie die van 19 tot en met 21 november in het hoofdkantoor van UIC in Parijs plaatsvindt gaan diverse experts dieper in op de onderwerpen Automatic Train Operation (ATO) en het Digitale Spoor.

Eerder werd al bekend dat onder meer experts van Shift2Rail, CER, TU Delft, Russian Railways, Infrabel, Banedanmark op de internationale conferentie zullen spreken. Nu zijn daar ook sprekers van DB Cargo, SNCF en KLM/Air France aan toegevoegd. Daarnaast is bekend dat Simon Fletcher, directeur Standaardisatie en Coordinator Europa bij UIC, op 21 november het dagvoorzitter op zich zal nemen.

Intelligente wagons

Gerrit Koch to Krax, is leider Asset Intelligence Wagons bij DB Cargo AG, en is vanuit die functie verantwoordelijk voor de digitalisering van goederenwagons. DB Cargo rondde in augustus van dit jaar in het Duitse Seelze bij Hannover de installatie van intelligente sensoren en gps op 34.000 goederenwagons af. Het is de bedoeling dat in 2020 de volledige vloot van 68.000 wagons volledig digitaal te volgen is.

De wagons worden uitgerust met een module waarmee via GPS (Global Positioning System), RFID (Radio Frequency Identification) en NFC (Near Field Communication) data over de wagons kan worden ingewonnen. Dit biedt klanten van DB informatie over de locatie van de lading, de temperatuur, vochtigheid en beweging van kwetsbare goederen.

Tekst loopt door onder foto.Intelligente goederenwagons van DB Cargo, bron: DB CargoHet is de bedoeling dat in 2020 de volledige vloot van 68.000 wagons volledig digitaal te volgen is.

ATO-techniek SNCF

Luc Laroche, directeur Autonome Trein bij SNCF, spreekt over de laatste ontwikkelingen op het gebied van Automatic Train Operation (ATO) in Frankrijk. De spoorvervoerder is bezig om de ATO-techniek verder door te ontwikkelen tot aan Grade of Automation level 4 (GoA4). Laroche zal tijdens de conferentie de visie van SNCF geven op het ATO-businessmodel. Ook zal hij onder meer vertellen over de recentelijke test met een autonome trein zonder treinbestuurder.

David Vazquez van KLM/Air France en zal vanuit het perspectief van een luchtvaartmaatschappij zijn visie geven op hoe big data en analyses voorspellend onderhoud kunnen verbeteren. Na het inwinnen van sensordata van vliegtuigen paste KLM/Air France inzichten op het gebied van big data succesvol toe in het onderhoud. Hij vertelt over welke organisatorische uitdagingen dit met zich meebracht.

Lees ook:

SNCF voert proef uit met zelfrijdende trein zonder machinist
DB Cargo rust 68.000 goederenwagons uit met sensoren en gps

De Intelligent Rail Summit 2019 vindt van 19 tot en met 21 november plaats in het hoofdkantoor van UIC in Parijs. Tijdens de railconferentie delen diverse experts kun kennis op het gebied van Automatic Train Operation (ATO) en het Digitale Spoor. Meer informatie is te vinden op website van het evenement.

Banner Intelligent Rail Summit 2019

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

SCNF, DB Cargo en KLM completeren programma Intelligent Rail Summit | SpoorPro.nl
SNCF-autonomous-train

SCNF, DB Cargo en KLM completeren programma Intelligent Rail Summit

SNCF-autonomous-train, bron: SNCF

Met de toevoeging van DB Cargo, SNCF en KLM/Air France is het programma van de Intelligent Rail Summit 2019 compleet. Tijdens de railconferentie die van 19 tot en met 21 november in het hoofdkantoor van UIC in Parijs plaatsvindt gaan diverse experts dieper in op de onderwerpen Automatic Train Operation (ATO) en het Digitale Spoor.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.