Spoortrillingen, ‘één stenen plaat in de grond kan een enorm verschil betekenen’

overweg Breda december 2018

Hinder door spoortrillingen is niet nieuw, maar wel een groeiend probleem bij de toenemende vraag op het spoor. Het levert een grote groep omwonenden van het spoor veel overlast op. “Een onwenselijke situatie”, vindt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Samen met ProRail, NS en de goederenvervoerders wordt daarom gewerkt aan het zo veel mogelijk beperken van trillingen. Hierbij wordt ook samengewerkt met gemeenten en omwonenden. Het ministerie onderzoekt zo of er uiteindelijk wet- en regelgeving voor spoortrillingen moet komen en hoe deze er uit zou moeten zien.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Spoortrillingen, ‘één stenen plaat in de grond kan een enorm verschil betekenen’”

John rdam|03.10.19|18:43

De TRAXX is met zijn half-afgeveerde motoren natuurlijk niet alleen een bron van trillingen voor de omgeving, maar ook van spoorschade. Voorbeeld van hoe de vervoerder kiest voor de goedkoopste oplossing en de infrabeheerder de schade draagt. Vergelijkbaar met de goedkope Citadis-tweeassers van de RET die de rails veel sneller opvreten dan trams op beweegbare onderstellen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoortrillingen, ‘één stenen plaat in de grond kan een enorm verschil betekenen’ | SpoorPro.nl

Spoortrillingen, ‘één stenen plaat in de grond kan een enorm verschil betekenen’

overweg Breda december 2018

Hinder door spoortrillingen is niet nieuw, maar wel een groeiend probleem bij de toenemende vraag op het spoor. Het levert een grote groep omwonenden van het spoor veel overlast op. “Een onwenselijke situatie”, vindt het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. Samen met ProRail, NS en de goederenvervoerders wordt daarom gewerkt aan het zo veel mogelijk beperken van trillingen. Hierbij wordt ook samengewerkt met gemeenten en omwonenden. Het ministerie onderzoekt zo of er uiteindelijk wet- en regelgeving voor spoortrillingen moet komen en hoe deze er uit zou moeten zien.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Spoortrillingen, ‘één stenen plaat in de grond kan een enorm verschil betekenen’”

John rdam|03.10.19|18:43

De TRAXX is met zijn half-afgeveerde motoren natuurlijk niet alleen een bron van trillingen voor de omgeving, maar ook van spoorschade. Voorbeeld van hoe de vervoerder kiest voor de goedkoopste oplossing en de infrabeheerder de schade draagt. Vergelijkbaar met de goedkope Citadis-tweeassers van de RET die de rails veel sneller opvreten dan trams op beweegbare onderstellen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.