SBB-operational-centre, bron: SBB

‘Eulynx vervangt lappendeken nationale treinbeveiligingssystemen’

SBB-operational-centre, bron: SBB

De ontwikkeling van Europese spoorwegen in de richting van een gezamenlijk ERTMS-netwerk is onmogelijk zonder standaardisatie van de systeemarchitectuur. Voor deze uitdaging richten een aantal Europese spoorbeheerders in  2014 Eulynx op. Sindsdien zijn er drie hoofdspecificaties vrijgegeven. De laatste daarvan, Baseline 3, wordt eind dit jaar voltooid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

1 reactie op “‘Eulynx vervangt lappendeken nationale treinbeveiligingssystemen’”

Arco Sierts|26.09.19|13:52

De spraakverwarring binnen het Nederlandse taaldomein begint nu toch wel heel ernstige vormen aan te nemen. Want we hadden toch al ERTMS/ETCS voor treinbeveiliging? Wat is EuLynx dan nu weer???

De oorzaak van deze hopeloze spraakverwarring is dat ProRail de term ’treinbeveiliging’ OOK gebruikt voor de INFRAzijdige beveiliging, oftewel het subsysteem dat zorgdraagt voor de veilige *aansturing* van alle infrazijdige elementen (detectie, wissels, spoorbruggen, grendels, overwegen, baanseinen etc)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Eulynx vervangt lappendeken nationale treinbeveiligingssystemen’ | SpoorPro.nl
SBB-operational-centre, bron: SBB

‘Eulynx vervangt lappendeken nationale treinbeveiligingssystemen’

SBB-operational-centre, bron: SBB

De ontwikkeling van Europese spoorwegen in de richting van een gezamenlijk ERTMS-netwerk is onmogelijk zonder standaardisatie van de systeemarchitectuur. Voor deze uitdaging richten een aantal Europese spoorbeheerders in  2014 Eulynx op. Sindsdien zijn er drie hoofdspecificaties vrijgegeven. De laatste daarvan, Baseline 3, wordt eind dit jaar voltooid.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

1 reactie op “‘Eulynx vervangt lappendeken nationale treinbeveiligingssystemen’”

Arco Sierts|26.09.19|13:52

De spraakverwarring binnen het Nederlandse taaldomein begint nu toch wel heel ernstige vormen aan te nemen. Want we hadden toch al ERTMS/ETCS voor treinbeveiliging? Wat is EuLynx dan nu weer???

De oorzaak van deze hopeloze spraakverwarring is dat ProRail de term ’treinbeveiliging’ OOK gebruikt voor de INFRAzijdige beveiliging, oftewel het subsysteem dat zorgdraagt voor de veilige *aansturing* van alle infrazijdige elementen (detectie, wissels, spoorbruggen, grendels, overwegen, baanseinen etc)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.