Alom-duravermeer2

Alom stopt bouwmaterialen Dura Vermeer in containers

Alom-duravermeer2

In plaats van het los laten leveren van spoormaterialen op de bouwplaats, kiest Dura Vermeer er in het geval van een project voor de HTM voor om containers te laten vullen door leverancier Alom. Met deze bijzondere aanpak wordt vooral ruimte bespaard, maar is ook de kans op diefstal kleiner.

In de Haagse Schilderswijk rijden deze maand geen trams in de omgeving van de Delftselaan. Zowel het spoor als de bovenleidingen worden in drie weken tijd volledig vervangen. Aannemer Dura Vermeer voert de werkzaamheden uit en kwam bij zijn leverancier met een bijzonder verzoek: Stop onze bestelling in magazijncontainers. Dura Vermeer leverde vijf exemplaren af bij Alom in Arkel, kwam de bestelling inspecteren en overhandigde een lijst met welke materialen er in welke container moesten. Later op de dag werden de eerste drie containers weer opgehaald. De overige twee volgen komende week.

Volgens Dennis Roufs, salesmanager bij Alom, kiest Dura Vermeer vooral voor deze aanpak vanwege het ruimtegebruik op de bouwplaats. “Ze moeten daar werken op een spreekwoordelijke postzegel midden in de stad. Daarom is er een geen ruimte voor een grote afgesloten bouwplaats waar je alles kunt verzamelen, uitstallen en kunt uitzoeken op het moment dat je het nodig hebt. Bovendien gaat het om diefstalgevoelige materialen zoals koperen rijdraden. Nu ligt alles in goed afgesloten ruimtes en weet iedere medewerker precies waarvoor hij in welke container moet zijn.”

Voorgemonteerde spoorsecties

In de mobiele magazijnen zitten verder bevestigingsmaterialen, onderdelen voor bovenleidingen, masten en straatputten. De spoorstaven en dwarsliggers zijn al eerder door Alom bij Dura Vermeer afgeleverd en werden door de aannemer zelf al voorgemonteerd tot complete spoorsecties. Vervolgens transporteert deze de secties weer naar de bouwlocatie om ze meteen te installeren en aan elkaar te lassen.

“Ons is gevraagd om een aantal spoormaterialen al zo ver mogelijk te assembleren. Die gaan vervolgens in de laatste twee containers die volgende week worden opgehaald.” Naast ruimtegebrek ter plaatse en diefstalgevaar is efficiënter willen werken ook een reden om voor containers te kiezen. Een buitendienststelling van drie weken is erg krap voor een project van deze omvang en midden in de stad. De containers hebben volgens Roufs niet alleen voordelen voor de aannemer zelf, ook Alom is er blij mee. “Het geeft intern veel rust. We weten precies waar we aan toe zijn omdat de aannemer precies heeft voorgeschreven wat er moet gebeuren en hoe ze dat gedaan willen hebben, maar daarnaast hebben we ook geen omkijken naar het transport tot aan de bouwplaats.”

Lees ook:

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Alom stopt bouwmaterialen Dura Vermeer in containers | SpoorPro.nl
Alom-duravermeer2

Alom stopt bouwmaterialen Dura Vermeer in containers

Alom-duravermeer2

In plaats van het los laten leveren van spoormaterialen op de bouwplaats, kiest Dura Vermeer er in het geval van een project voor de HTM voor om containers te laten vullen door leverancier Alom. Met deze bijzondere aanpak wordt vooral ruimte bespaard, maar is ook de kans op diefstal kleiner.

In de Haagse Schilderswijk rijden deze maand geen trams in de omgeving van de Delftselaan. Zowel het spoor als de bovenleidingen worden in drie weken tijd volledig vervangen. Aannemer Dura Vermeer voert de werkzaamheden uit en kwam bij zijn leverancier met een bijzonder verzoek: Stop onze bestelling in magazijncontainers. Dura Vermeer leverde vijf exemplaren af bij Alom in Arkel, kwam de bestelling inspecteren en overhandigde een lijst met welke materialen er in welke container moesten. Later op de dag werden de eerste drie containers weer opgehaald. De overige twee volgen komende week.

Volgens Dennis Roufs, salesmanager bij Alom, kiest Dura Vermeer vooral voor deze aanpak vanwege het ruimtegebruik op de bouwplaats. “Ze moeten daar werken op een spreekwoordelijke postzegel midden in de stad. Daarom is er een geen ruimte voor een grote afgesloten bouwplaats waar je alles kunt verzamelen, uitstallen en kunt uitzoeken op het moment dat je het nodig hebt. Bovendien gaat het om diefstalgevoelige materialen zoals koperen rijdraden. Nu ligt alles in goed afgesloten ruimtes en weet iedere medewerker precies waarvoor hij in welke container moet zijn.”

Voorgemonteerde spoorsecties

In de mobiele magazijnen zitten verder bevestigingsmaterialen, onderdelen voor bovenleidingen, masten en straatputten. De spoorstaven en dwarsliggers zijn al eerder door Alom bij Dura Vermeer afgeleverd en werden door de aannemer zelf al voorgemonteerd tot complete spoorsecties. Vervolgens transporteert deze de secties weer naar de bouwlocatie om ze meteen te installeren en aan elkaar te lassen.

“Ons is gevraagd om een aantal spoormaterialen al zo ver mogelijk te assembleren. Die gaan vervolgens in de laatste twee containers die volgende week worden opgehaald.” Naast ruimtegebrek ter plaatse en diefstalgevaar is efficiënter willen werken ook een reden om voor containers te kiezen. Een buitendienststelling van drie weken is erg krap voor een project van deze omvang en midden in de stad. De containers hebben volgens Roufs niet alleen voordelen voor de aannemer zelf, ook Alom is er blij mee. “Het geeft intern veel rust. We weten precies waar we aan toe zijn omdat de aannemer precies heeft voorgeschreven wat er moet gebeuren en hoe ze dat gedaan willen hebben, maar daarnaast hebben we ook geen omkijken naar het transport tot aan de bouwplaats.”

Lees ook:

Onderwerpen: , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.