ProRail rondt marktconsultatie testen ATB-EG af [update]
Er komt later dit jaar een aanbesteding voor het meten, analyseren en rapporteren van de kwaliteit van de code van het systeem Automatische Trein Beïnvloeding Eerste Generatie (ATB-EG). Uit een mededeling van ProRail blijkt dat de marktconsultatie is afgerond en er voldoende belangstelling en kennis in de markt is om de werkzaamheden aan te besteden.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
[nog 2 tips voor de redactie, in het tekstblokje ‘magnetische verdsterkte’ staan 2 onjuistheden. Er staat:
1. ‘grijpt in wanneer de machinist sneller rijdt dan dat het systeem toelaat’. Dat is onjuist.
-> Moet zijn: ‘grijpt ondermeer in als de machinist niet of onvoldoende remt’.
2. ‘De ATB-EG code is de frequentie die gemeten moet worden in beide spoorstaven.’ Dat is onjuist.
-> Moet zijn: ‘De ATB-EG code is het amplitude-gemoduleerde signaal dat gemeten moet worden in beide spoorstaven.’
[nog een laatste tip voor de redactie, onderaan in het blokje ‘saneren’ staat:
‘Naast ATB-NG’ (moet zijn: EG) ‘zijn er verschillende nieuwe versies die gebruikt worden op verschillende trajecten van het Nederlandse hoofdspoornet.’
Ook dat is niet juist. Er is naast ATB-EG alleen nog ATB-NG. Er zijn dus slechts 2 ATB-versies. ATB-Vv is nadrukkelijk GEEN nieuwe ATB-versie, maar is een losstaande aanvulling (‘patch’) op ATB-EG om een tekortkoming van deze eerste versie te ondervangen.
We hebben ook nog zoiets als Indusi by the way…
Bedankt voor je oplettendheid Arco, het is aangepast.