Extreme hitte stelt Europese spoorbedrijven voor uitdaging

De extreme temperaturen waar een groot deel van Europa deze zomer mee te maken heeft, vraagt grote inspanningen van de sector. In alle landen staan storingsdiensten op scherp en vooral in de alpenlanden wordt druk geëxperimenteerd met nieuwe oplossingen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Mykola Zasiadko

Mykola Zasiadko is redacteur van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.nl.

2 reacties op “Extreme hitte stelt Europese spoorbedrijven voor uitdaging”

Annemarie V van Meerssen|01.08.19|16:09

Vroeger toen ik met mijn ouders naar Italië ging als kind, viel het me op dat ze daar de rails – voornamelijk bij emplacementen – ook al wit hadden geschilderd. En dan spreek ik over meer dan 30 jaar geleden.

Paul Hampsink|02.08.19|14:47

De reden dat de spoorbielzen worden vervangen heeft niets te maken met spoorspating.de houten bielzen zijn namelijk doordrenkt met een speciale Beits, alleen is deze Beits kanker verwekkend, zowel bij heet weer, verdamping, als bij aanraking. Dit probleem is al langer bekend, maar word door de betreffende instanties verzwegen, anders moeten ze hiervoor verantwoording afleggen.. zelfs de spoormedewerkers zijn hier niet van op de hoogte. Wederom word met mensenlevens gespeeld….

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.