Provincie trekt 15 miljoen euro uit voor laatste stuk Hoekse Lijn
Station Hoek van Holland Strand, ontwerp, Hoekse Lijn
De provincie Zuid-Holland betaalt verspreid over drie jaar ruim 15 miljoen euro aan de gemeente Rotterdam voor het laatste stukje van de Hoekse Lijn tussen station Hoek van Holland Haven en het Noordzeestrand. Zonder deze subsidie was volgens de provincie de kans groot dat de verlenging er helemaal niet zou komen.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Weddenschappen lopen…. ik zeg 15 miljoen wordt 45 miljoen, omdat…overheids projectje!!!
Het totaalbedrag is niet 427 miljoen, maar 462 miljoen, waar nu dus nog 15.1 miljoen bijkomt.
Totaal 475 miljoen gemeenschapsgeld en al dik twee jaar uitloop; er is nog geen meter met reizigers gereden op een metrolijn waar helemaal niemand om gevraagd heeft.
En het is nog maar de vraag of -ie uberhaubt gaat rijden dit jaar; al twee jaar worden de omwonenden aan het lijntje gehouden met nog nooit gehaalde deadlines. De Hoekse Lijn is een blamage van een half miljard.
Het zijn bedragen die ik niet meer kan volgen, het lijkt wel of er een compleet niewe lijn door het oerwoud of de polder is aangelegd…. In mijn perceptie lag de hele infrastructuur er toch in feite al ? En dan dat laatste stukje met een neptunnel om het op een duin te laten lijken…..
Reflecterend op de voorgaande twee reacties: misschien kan SpoorPro ‘es op een rijtje zetten waar al dat geld concreet aan uitgegeven is. Want het is inderdaad een verbijsterende smak geld. En met ruim een halfuur Googlen heb ik de getallen niet boven water gekregen.
Is een metro nu echt een verbetering voor de reiziger?Men had hier nooit aan moeten beginnen.
En dan te bedenken dat de aanleg van de Hanzelijn (50 km), Zwolle – Lelystad, met de Drontermeertunnel slechts 700 miljoen gekost heeft
@Donovan
De getallen van Spoorpro krijg ik ook niet boven water, maar het zijn wezelijk verschillende projecten. De Hoekse Lijn ligt in 1 van de drukste gebieden van Europa. In dit gebied zijn vele miljarden aan belastinggeld verdient, dat kun je van de Hanzelijn niet zeggen.