‘Luchtkleppen’ moeten einde maken aan drukgolven in station Delft
Technici van ProRail zijn gestart met het testen van een aantal oplossingen voor de drukgolven op station Delft. Sinds de opening van het station in 2015 zijn er problemen met onder meer de draaideuren. Die gaan vanzelf draaien wanneer er een trein op hoge snelheid langsrijdt.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
“Station Delft is als enige treinstation ter wereld volledig afgesloten en dat zorgt volgens ProRail voor problemen.”
Hey kiekeboe, slapende redactie! Hier wordt weer “op z’n HSL’s” de feiten omgedraaid. Is Prorail het oh zo zielige slachtoffer van bijzondere, zeer complexe en unieke techniek? NEEN.
ProRail heeft (net als met bodem Zwolle-Kampen en de Drontermeertunnel) gewoon stompzinnig zitten blunderen. STOP met deze waanzin. STOP met het goedpraten van inhoudelijke ACHTERLIJKHEID.
Dit probleem was/is er ook op ststion Deurne. Daar hebben ze roosters in de deuren gemaakt voor het voorkomen van dit luchtdruk probleem. Waarom is hier niet van geleerd.