Europese Commissie: Trein meest duurzame transportmiddel
Nederland, Moerdijk, 30 juli 2015,
HSL Thalys, HSL-trein Thalys-trein spoor sporen internationale hogesnelheidstrein trein thalys HSL High-Speed Line hogesnelheidstrein treinverbinding train / Nederlandse Spoorwegen NS treinen trein passagiers spoor spoorverbinding naar Belgie en Frankrijk Parijs reizen reis spoorbrug brug bruggen trein treinen spoorbruggen Moerdijkbrug Moerdijkbruggen rails
Foto; Peter Hilz / HH
Het spoor in Europa sluit beter aan op de principes van ‘betalen naar gebruik’ en ‘de vervuiler betaalt’ dan elke andere vorm van gemotoriseerd vervoer. Zowel van personen als goederen. Dat is een van de belangrijkste bevindingen in een nieuw onderzoek in opdracht van de Europese Commissie naar vervoerskosten en maatschappelijk acceptatie ervan.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Prima dat de trein uit de bus komt als meest duurzame vervoermiddel. Maar wat heb je aan deze wetenschap als het fenomeen trein niet beschikbaar is in grote delen van het land. Alleen het Middennet is speerpunt van het kabinet en ontbrekende schakels zoals Utrecht – Breda, Eindhoven – Nijmegen en Lelystad – Groningen staan niet op de rol om aangelegd te worden.