ProRail: niet zes maar acht treinen per uur in 2030

Tot 2030 kunnen er volgens ProRail met relatief kleine aanpassingen meer treinen rijden op het Nederlandse spoor dan de overheid voor ogen heeft. Niet zes treinen per uur maar acht. “Het aantal treinreizigers neemt toe en dus zijn er meer treinen nodig.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

4 reacties op “ProRail: niet zes maar acht treinen per uur in 2030”

G Winkel|26.03.19|20:08

Om sneller en vaker te kunnen optrekken is er meer stroom op de bovenleiding nodig (3KV).

Ik zou zeggen dat er meer vermogen nodig is. Om dat te bereiken wordt de spanning op de bovenleiding verhoogd.
Verhogen van de stroom zou dikkere bovenleiding vergen…

Pat Rick|27.03.19|14:18

Mooi promotieverhaal van ProRail voor de Randstad. Laat ze eerst maar eens 3 treinen per uur rijden over de Maaslijn, want de dienstregeling belemmert de reizigersgroei

Als ze Amsterdam-Schiphol willen loskoppelen van het netwerk, laat ze dit ook meteen in een aparte tunnel stoppen (ipv de volle, storingsgevoelige Schipholtunnel) en aansluiten op de Amsterdamse metro. Het lijkt wel of ProRail zelf metro wil gaan spelen, maar hun netwerk is niet geschikt voor metrofrequenties van 30 – 60 per uur

Pat Rick|27.03.19|14:25

Mooi promotieverhaal van ProRail vooral voor de Randstad. Laat ze eerst maar eens 3 treinen per uur over de Maaslijn, waar het aantal reizigers wordt beperkt door de dienstregeling.

Als ze Amsterdam-Schiphol loskoppelen, laat ze ook deze in een aparte tunnel stoppen (ipv de volle, storingsgevoelige Schipholtunnel) en het aansluiten op de Amsterdamse metro. ProRail wil zelf metro spelen, maar hun netwerk is ongeschikt voor metrofrequenties van 30- 60 treinen per uur.

Gerard Munnik|28.03.19|18:17

8 treinen/uur is logischer dan 6. Dan kun je dienstregeling makkelijker uitdunnen buiten de brede randstad en in rustiger uren. Maar elke 10 minuten een trein bekt wel lekker. ProRail succes met plannen die al vele jaren oud zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

ProRail: niet zes maar acht treinen per uur in 2030 | SpoorPro.nl

ProRail: niet zes maar acht treinen per uur in 2030

Tot 2030 kunnen er volgens ProRail met relatief kleine aanpassingen meer treinen rijden op het Nederlandse spoor dan de overheid voor ogen heeft. Niet zes treinen per uur maar acht. “Het aantal treinreizigers neemt toe en dus zijn er meer treinen nodig.”

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

4 reacties op “ProRail: niet zes maar acht treinen per uur in 2030”

G Winkel|26.03.19|20:08

Om sneller en vaker te kunnen optrekken is er meer stroom op de bovenleiding nodig (3KV).

Ik zou zeggen dat er meer vermogen nodig is. Om dat te bereiken wordt de spanning op de bovenleiding verhoogd.
Verhogen van de stroom zou dikkere bovenleiding vergen…

Pat Rick|27.03.19|14:18

Mooi promotieverhaal van ProRail voor de Randstad. Laat ze eerst maar eens 3 treinen per uur rijden over de Maaslijn, want de dienstregeling belemmert de reizigersgroei

Als ze Amsterdam-Schiphol willen loskoppelen van het netwerk, laat ze dit ook meteen in een aparte tunnel stoppen (ipv de volle, storingsgevoelige Schipholtunnel) en aansluiten op de Amsterdamse metro. Het lijkt wel of ProRail zelf metro wil gaan spelen, maar hun netwerk is niet geschikt voor metrofrequenties van 30 – 60 per uur

Pat Rick|27.03.19|14:25

Mooi promotieverhaal van ProRail vooral voor de Randstad. Laat ze eerst maar eens 3 treinen per uur over de Maaslijn, waar het aantal reizigers wordt beperkt door de dienstregeling.

Als ze Amsterdam-Schiphol loskoppelen, laat ze ook deze in een aparte tunnel stoppen (ipv de volle, storingsgevoelige Schipholtunnel) en het aansluiten op de Amsterdamse metro. ProRail wil zelf metro spelen, maar hun netwerk is ongeschikt voor metrofrequenties van 30- 60 treinen per uur.

Gerard Munnik|28.03.19|18:17

8 treinen/uur is logischer dan 6. Dan kun je dienstregeling makkelijker uitdunnen buiten de brede randstad en in rustiger uren. Maar elke 10 minuten een trein bekt wel lekker. ProRail succes met plannen die al vele jaren oud zijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.