NS-trein op station Gilze-Rijen

Experiment tegen trillingsoverlast Brabantroute wordt uitgebreid

Foto: Marieke van Gompel

Bij vijf overwegen op de Brabantroute wordt binnenkort een soort kunststof wig tussen dwarsliggers en spoorstaven geplaatst die zorgt voor afname van trillingen. De toepassing van de zogeheten ShimLift van het bedrijf KamPa heeft volgens ProRail bij een eerste, beperkte proef in Dorst positieve resultaten behaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Experiment tegen trillingsoverlast Brabantroute wordt uitgebreid”

Pat Rick|31.01.19|11:07

Dit mag ook wel, want de Brabantroute krijgt meer en zwaardere treinen te verwerken. Zeker door de sluiting van de Betuweroute, als het derde spoor op het traject Emmerik-Oberhausen gebouwd wordt.

Als er geen nadelen zijn, mag dit wel op veel meer trajecten worden toegepast. De Brabantroute gaat door veel dichtbebouwde steden en dorpen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Experiment tegen trillingsoverlast Brabantroute wordt uitgebreid | SpoorPro.nl
NS-trein op station Gilze-Rijen

Experiment tegen trillingsoverlast Brabantroute wordt uitgebreid

Foto: Marieke van Gompel

Bij vijf overwegen op de Brabantroute wordt binnenkort een soort kunststof wig tussen dwarsliggers en spoorstaven geplaatst die zorgt voor afname van trillingen. De toepassing van de zogeheten ShimLift van het bedrijf KamPa heeft volgens ProRail bij een eerste, beperkte proef in Dorst positieve resultaten behaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Experiment tegen trillingsoverlast Brabantroute wordt uitgebreid”

Pat Rick|31.01.19|11:07

Dit mag ook wel, want de Brabantroute krijgt meer en zwaardere treinen te verwerken. Zeker door de sluiting van de Betuweroute, als het derde spoor op het traject Emmerik-Oberhausen gebouwd wordt.

Als er geen nadelen zijn, mag dit wel op veel meer trajecten worden toegepast. De Brabantroute gaat door veel dichtbebouwde steden en dorpen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.