IJzeren Rijn, spoorlijn,

Nijmegen ziet nog steeds weinig heil in herstel spoorlijn Nijmegen-Kleef

Het ziet er niet naar uit dat de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleef op korte termijn gereactiveerd wordt, als het aan de gemeente Nijmegen ligt. Dat valt op te maken uit een brief van het gemeentebestuur aan de raad naar aanleiding van schriftelijke vragen van de VVD en PvdA over de lijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

7 reacties op “Nijmegen ziet nog steeds weinig heil in herstel spoorlijn Nijmegen-Kleef”

Pat Rick|16.01.19|14:27

Het is ongelooflijk teleurstellend dat Nijmegen dat milieu altijd hoog in het vaandel had, dit niet doorzet. Natuurlijk hebben ze hun buit al binnen: een nieuw perroneiland voor hun station.

Verzet komt uit Groesbeek waar ze een leuk centrum hebben, maar geen trein willen hebben (NIMBY-gedrag). Directe verbinding met Roergebied zou erg waardevol zijn en er wonen veel NL-ers over de grens die nu de auto nemen. Gisteren lag er een steen scheef in de Burchtstraat en liep het busvervoer in de soep.

Rian van der Borgt|16.01.19|20:18

De drogredenen zijn weer talrijk aanwezig. Nu niet alleen Groesbeek maar ook de provincie niet wil (en die laatste daar argumenten voor verzint), kan ik me voorstellen dat je voorlopig naar andere verbeteringen zoekt. Maar als je laat doorschemeren dat je het spoortracé eventueel voor een busbaan wilt gebruiken, en daarmee spoorverkeer in de toekomst uitsluit, dan laat je toch duidelijk zien dat je geen trein wilt.

Erik v|17.01.19|11:19

Wat een slappe oplossing, “verbetering van het busvervoer”, of te wel we doen helemaal niets, want de buslijn Kleve – Nijmegen is helemaal niet verbeterd, gewoon onzin. Duitsland heeft de plannen en financiering rond, jammer dat o.a. de groenlinkse gemeenteraad van Nijmegen deze plannen dwarsboompt.

Henk Angenent|17.01.19|12:25

Het zijn vooral de bruine partijen in het provinciebestuur die de boel saboteren. Die hebben natuurlijk hun “vrindjes” in het keurige Groesbeek. Het is jammer dat het progressievere gemeentebestuur van Nm hierin meegaat. Ze moeten ook eens ophouden over trams en lightrail. Gewoon treintjes, zoals de fluisterstille Stadler Flirts.
Overigens zijn er in maart verkiezingen voor PS. Ik zou zeggen, stem geen VVD, CDA, D66, PVV of SGP.

Sake Fernee|11.03.19|18:46

Laten ze even kijken bij de Lijn Maastricht Aachen. Overvolle treinen. Was ook een bus die naar Aachen ging. Goede zet van Limburg en Arriva.

David-Joris Nijenhuis|15.08.19|13:50

Kan Den Haag niet proberen de lagere overheden (gemeente Groesbeek, provincie Gelderland) buiten spel te zetten, desnoods hun dwingen tot meewerken aan het heropenen van de lijn? Of kan zoiets bestuurskundig in Nederland niet?

kees boer|11.09.19|20:57

Diep en diep treurig deze halsstarrige houding,ik deel ook de mening van David Joris Nijenhuis,ik denk ook daarbij aan de doortrek van DÜsseldorf – Emmerich tot Arnhem,nou toen zag ik dat aan de Nederlandse zijde totaal geen interesse was maar ik bemerk dat dit een initiatief van de Duitsers was

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nijmegen ziet nog steeds weinig heil in herstel spoorlijn Nijmegen-Kleef | SpoorPro.nl
IJzeren Rijn, spoorlijn,

Nijmegen ziet nog steeds weinig heil in herstel spoorlijn Nijmegen-Kleef

Het ziet er niet naar uit dat de spoorverbinding tussen Nijmegen en Kleef op korte termijn gereactiveerd wordt, als het aan de gemeente Nijmegen ligt. Dat valt op te maken uit een brief van het gemeentebestuur aan de raad naar aanleiding van schriftelijke vragen van de VVD en PvdA over de lijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

7 reacties op “Nijmegen ziet nog steeds weinig heil in herstel spoorlijn Nijmegen-Kleef”

Pat Rick|16.01.19|14:27

Het is ongelooflijk teleurstellend dat Nijmegen dat milieu altijd hoog in het vaandel had, dit niet doorzet. Natuurlijk hebben ze hun buit al binnen: een nieuw perroneiland voor hun station.

Verzet komt uit Groesbeek waar ze een leuk centrum hebben, maar geen trein willen hebben (NIMBY-gedrag). Directe verbinding met Roergebied zou erg waardevol zijn en er wonen veel NL-ers over de grens die nu de auto nemen. Gisteren lag er een steen scheef in de Burchtstraat en liep het busvervoer in de soep.

Rian van der Borgt|16.01.19|20:18

De drogredenen zijn weer talrijk aanwezig. Nu niet alleen Groesbeek maar ook de provincie niet wil (en die laatste daar argumenten voor verzint), kan ik me voorstellen dat je voorlopig naar andere verbeteringen zoekt. Maar als je laat doorschemeren dat je het spoortracé eventueel voor een busbaan wilt gebruiken, en daarmee spoorverkeer in de toekomst uitsluit, dan laat je toch duidelijk zien dat je geen trein wilt.

Erik v|17.01.19|11:19

Wat een slappe oplossing, “verbetering van het busvervoer”, of te wel we doen helemaal niets, want de buslijn Kleve – Nijmegen is helemaal niet verbeterd, gewoon onzin. Duitsland heeft de plannen en financiering rond, jammer dat o.a. de groenlinkse gemeenteraad van Nijmegen deze plannen dwarsboompt.

Henk Angenent|17.01.19|12:25

Het zijn vooral de bruine partijen in het provinciebestuur die de boel saboteren. Die hebben natuurlijk hun “vrindjes” in het keurige Groesbeek. Het is jammer dat het progressievere gemeentebestuur van Nm hierin meegaat. Ze moeten ook eens ophouden over trams en lightrail. Gewoon treintjes, zoals de fluisterstille Stadler Flirts.
Overigens zijn er in maart verkiezingen voor PS. Ik zou zeggen, stem geen VVD, CDA, D66, PVV of SGP.

Sake Fernee|11.03.19|18:46

Laten ze even kijken bij de Lijn Maastricht Aachen. Overvolle treinen. Was ook een bus die naar Aachen ging. Goede zet van Limburg en Arriva.

David-Joris Nijenhuis|15.08.19|13:50

Kan Den Haag niet proberen de lagere overheden (gemeente Groesbeek, provincie Gelderland) buiten spel te zetten, desnoods hun dwingen tot meewerken aan het heropenen van de lijn? Of kan zoiets bestuurskundig in Nederland niet?

kees boer|11.09.19|20:57

Diep en diep treurig deze halsstarrige houding,ik deel ook de mening van David Joris Nijenhuis,ik denk ook daarbij aan de doortrek van DÜsseldorf – Emmerich tot Arnhem,nou toen zag ik dat aan de Nederlandse zijde totaal geen interesse was maar ik bemerk dat dit een initiatief van de Duitsers was

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.