Drielandentrein Maastricht Aachen Luik

Drielandentrein kan ook het Duitse spoor nog niet op

Bron: EurekaRail

De nieuwe internationale treinverbinding tussen Luik, Maastricht, Heerlen en Aken kan volgende week nog niet van start gaan. Vervoerder Arriva had de Drielandentrein al opgenomen in de nieuwe dienstregeling die op 9 december begint, maar deze week werd duidelijk dat de toelatingsprocedure voor Duitsland vertraging heeft opgelopen. Het is nog onduidelijk wanneer de nieuwe trein wel kan gaan rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

2 reacties op “Drielandentrein kan ook het Duitse spoor nog niet op”

Marc Busio|05.12.18|11:11

Bedenk wel: als testfase en toelating zijn doorlopen biedt dat geen garantie op een succesvolle start van de dienstregeling. De maandenlange malheur van begin dit jaar op de grensoverschrijdende verbinding Hengelo-Bielefeld heeft dat wel geleerd. De kans is groot dat die ellende zich hier gaat herhalen, want het baanvak Aken-Herzogenrath is drukker bereden en daarom veel gevoeliger voor verstoringen.Tussen Maastricht en Luik zal sowieso niet gereden gaan worden door de opstelling van de Belgen.

Pat Rick|05.12.18|17:15

Men verschuilt zich achter procedures, net als met het derde spoor tussen Emmerik en Oberhausen. Terwijl de ontsluiting per spoor door DB van JadeWeser-Port bij Wilhelmshaven voor Duitse begrippen in recordtijd werd gerealiseerd. Daar liggen de voordelen vooral bij DB.

Daarom zal de verdubbeling van Kaldenkerken-Dulken ook lang op zich wachten: DB rijdt liever hun IC bus tussen Dusseldorf en Eindhoven. België heeft ook weinig voordeel, want men kan nu al rechtstreeks van Luik naar Aken

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Drielandentrein kan ook het Duitse spoor nog niet op | SpoorPro.nl
Drielandentrein Maastricht Aachen Luik

Drielandentrein kan ook het Duitse spoor nog niet op

Bron: EurekaRail

De nieuwe internationale treinverbinding tussen Luik, Maastricht, Heerlen en Aken kan volgende week nog niet van start gaan. Vervoerder Arriva had de Drielandentrein al opgenomen in de nieuwe dienstregeling die op 9 december begint, maar deze week werd duidelijk dat de toelatingsprocedure voor Duitsland vertraging heeft opgelopen. Het is nog onduidelijk wanneer de nieuwe trein wel kan gaan rijden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

2 reacties op “Drielandentrein kan ook het Duitse spoor nog niet op”

Marc Busio|05.12.18|11:11

Bedenk wel: als testfase en toelating zijn doorlopen biedt dat geen garantie op een succesvolle start van de dienstregeling. De maandenlange malheur van begin dit jaar op de grensoverschrijdende verbinding Hengelo-Bielefeld heeft dat wel geleerd. De kans is groot dat die ellende zich hier gaat herhalen, want het baanvak Aken-Herzogenrath is drukker bereden en daarom veel gevoeliger voor verstoringen.Tussen Maastricht en Luik zal sowieso niet gereden gaan worden door de opstelling van de Belgen.

Pat Rick|05.12.18|17:15

Men verschuilt zich achter procedures, net als met het derde spoor tussen Emmerik en Oberhausen. Terwijl de ontsluiting per spoor door DB van JadeWeser-Port bij Wilhelmshaven voor Duitse begrippen in recordtijd werd gerealiseerd. Daar liggen de voordelen vooral bij DB.

Daarom zal de verdubbeling van Kaldenkerken-Dulken ook lang op zich wachten: DB rijdt liever hun IC bus tussen Dusseldorf en Eindhoven. België heeft ook weinig voordeel, want men kan nu al rechtstreeks van Luik naar Aken

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.