Bouw derde spoor Zevenaar afgerond

De aanleg van het Nederlandse deel van het derde spoor tussen Zevenaar en Oberhausen is zondag afgerond. De afgelopen jaren zijn voor de bouw van het derde spoor onder andere drie kilometer aan rails aangelegd en de stroomvoorziening en beveiliging aangepast.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Bouw derde spoor Zevenaar afgerond”

Pat Rick|22.11.18|15:30

Prachtig, maar het derde spoor stopt gewoon bij op de grens. Het is niet eens doorgetrokken naar Emmerik, want deze plannen zijn 20 november ter inzage/inspraak aangeboden (PFA 3.5). Men mag daar wel vaart maken of uitkijken naar alternatieven. Als men het derde spoor aanlegt tot Friedrichsfeld en daar een nieuwe brug slaat over de Lippe, kan men ook gebruik maken van de bestaande goederenspoorlijn Wesel-Oberhausen

Arco Sierts|26.11.18|00:42

@Pat Rick: onderschat niet de kwaliteits/capaciteitsverbetering van dit (op zich korte) stuk 3e spoor! Een ICE die achter een goederentrein boemelt, kan deze nu snel inhalen. Ook het in/uitvoegen/doorkruisen bij Zevenaar kan nu vloeiender. Vooral de combi met ETCS-L2 pakt hier goed uit. Prima dat ProRail en Ministerie doorgepakt hebben, en niet op Duitsland hebben gewacht. Mooi stukje werk! Hier gaan reizigers en verladers veel plezier van hebben, vooral in de bijsturing :)

Wiebe Goossen|27.12.18|16:32

Voor de verandering kan eens niet worden gesproken van stroperigheid en besluiteloosheid aan Nederlandse kant en dat is wel een complimentje waard! Ergerlijk is natuurlijk wel dat een behoorlijke aansluiting aan Duitse zijde nóg twee a drie jaar op zich (moet) laten wachten…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bouw derde spoor Zevenaar afgerond | SpoorPro.nl

Bouw derde spoor Zevenaar afgerond

De aanleg van het Nederlandse deel van het derde spoor tussen Zevenaar en Oberhausen is zondag afgerond. De afgelopen jaren zijn voor de bouw van het derde spoor onder andere drie kilometer aan rails aangelegd en de stroomvoorziening en beveiliging aangepast.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Bouw derde spoor Zevenaar afgerond”

Pat Rick|22.11.18|15:30

Prachtig, maar het derde spoor stopt gewoon bij op de grens. Het is niet eens doorgetrokken naar Emmerik, want deze plannen zijn 20 november ter inzage/inspraak aangeboden (PFA 3.5). Men mag daar wel vaart maken of uitkijken naar alternatieven. Als men het derde spoor aanlegt tot Friedrichsfeld en daar een nieuwe brug slaat over de Lippe, kan men ook gebruik maken van de bestaande goederenspoorlijn Wesel-Oberhausen

Arco Sierts|26.11.18|00:42

@Pat Rick: onderschat niet de kwaliteits/capaciteitsverbetering van dit (op zich korte) stuk 3e spoor! Een ICE die achter een goederentrein boemelt, kan deze nu snel inhalen. Ook het in/uitvoegen/doorkruisen bij Zevenaar kan nu vloeiender. Vooral de combi met ETCS-L2 pakt hier goed uit. Prima dat ProRail en Ministerie doorgepakt hebben, en niet op Duitsland hebben gewacht. Mooi stukje werk! Hier gaan reizigers en verladers veel plezier van hebben, vooral in de bijsturing :)

Wiebe Goossen|27.12.18|16:32

Voor de verandering kan eens niet worden gesproken van stroperigheid en besluiteloosheid aan Nederlandse kant en dat is wel een complimentje waard! Ergerlijk is natuurlijk wel dat een behoorlijke aansluiting aan Duitse zijde nóg twee a drie jaar op zich (moet) laten wachten…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.