‘ProRail moet problemen station Stadshagen oplossen’

De bal ligt nu bij ProRail om de problemen rondom de Kamperlijn en station Stadshagen op te lossen. Dat vindt Statenlid Gert Brommer (VVD) van Overijssel. ProRail zegt in een reactie in gesprek te blijven met alle betrokken partijen om een oplossing te zoeken, zodat station Stadshagen zo snel mogelijk in gebruik kan worden genomen. Tot dusver is die oplossing er nog niet.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “‘ProRail moet problemen station Stadshagen oplossen’”

Eduard de Jong|18.10.18|16:29

ProRail: ‘We zijn in gesprek met de provincie en de vervoerder’. Daar lijkt ProRail goed in te zijn: met andere partijen doorkeuvelen zonder met een oplossing te komen voor het eigen falen. ProRail heeft met de ‘opwaardering’ van het traject Zwolle-Kampen een notoire wanprestatie geleverd en komt niet verder dan het voorstel om een extra machinist in te zetten, uiteraard op kosten van de vervoerder Keolis. Het vinden van een oplossing voor het falen van ProRail is zeker niet al te moeilijk.

Arie Verheij|21.10.18|14:06

In Zwolle zijn 2 vertreksporen beschikbaar dus 1ste trein naar Kampen zonder tussenstop 2de trein naar Stadshagen en is dan weer eerder terug.

Arie Verheij|21.10.18|14:08

In Zwolle zijn twee vertreksporen beschikbaar. 1ste trein naar Kampen zonder tussenstop 2de trein naar Stadshagen en is dan weer eerder terug zodat spoor vrij blijft.

Arco Sierts|22.10.18|12:49

@Arie: is al vaker geroepen. Helaas vereist dat niet slechts een extra machinist (een variant die voor de exploitatie nu al onacceptabel is), maar zelfs een complete extra treincompositie. Verdubbeling van de kosten derhalve, en dan heb je nog niet eens een treinverbinding Kampen-Stadshagen. Kortom: “gewogen & te licht bevonden” ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘ProRail moet problemen station Stadshagen oplossen’ | SpoorPro.nl

‘ProRail moet problemen station Stadshagen oplossen’

De bal ligt nu bij ProRail om de problemen rondom de Kamperlijn en station Stadshagen op te lossen. Dat vindt Statenlid Gert Brommer (VVD) van Overijssel. ProRail zegt in een reactie in gesprek te blijven met alle betrokken partijen om een oplossing te zoeken, zodat station Stadshagen zo snel mogelijk in gebruik kan worden genomen. Tot dusver is die oplossing er nog niet.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , ,

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

4 reacties op “‘ProRail moet problemen station Stadshagen oplossen’”

Eduard de Jong|18.10.18|16:29

ProRail: ‘We zijn in gesprek met de provincie en de vervoerder’. Daar lijkt ProRail goed in te zijn: met andere partijen doorkeuvelen zonder met een oplossing te komen voor het eigen falen. ProRail heeft met de ‘opwaardering’ van het traject Zwolle-Kampen een notoire wanprestatie geleverd en komt niet verder dan het voorstel om een extra machinist in te zetten, uiteraard op kosten van de vervoerder Keolis. Het vinden van een oplossing voor het falen van ProRail is zeker niet al te moeilijk.

Arie Verheij|21.10.18|14:06

In Zwolle zijn 2 vertreksporen beschikbaar dus 1ste trein naar Kampen zonder tussenstop 2de trein naar Stadshagen en is dan weer eerder terug.

Arie Verheij|21.10.18|14:08

In Zwolle zijn twee vertreksporen beschikbaar. 1ste trein naar Kampen zonder tussenstop 2de trein naar Stadshagen en is dan weer eerder terug zodat spoor vrij blijft.

Arco Sierts|22.10.18|12:49

@Arie: is al vaker geroepen. Helaas vereist dat niet slechts een extra machinist (een variant die voor de exploitatie nu al onacceptabel is), maar zelfs een complete extra treincompositie. Verdubbeling van de kosten derhalve, en dan heb je nog niet eens een treinverbinding Kampen-Stadshagen. Kortom: “gewogen & te licht bevonden” ;-)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.