Britse spoorbedrijven nemen maatregelen na spoorchaos door winterweer
Na een incident op 2 maart van dit jaar waarbij negen treinen met duizenden inzittenden urenlang gestrand waren in Londen door sneeuw en ijs, gaan spoorbeheerder Network Rail en vervoerder Southeastern veranderingen maken in de zowel de infrastructuur als de werkprocessen. Dat maken de spoorbedrijven bekend naar aanleiding van een kritisch rapport.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Nogmaals: <>. Moeten we de weersomstandigheden danken voor het stranden???
De Eurostar kan ook rijden met behulp van een derde rail waarop 750 Volt gelijkspanning staat (geen wisselstroom). Reden is dat grote delen van het zuiden dat systeem al lang gebruiken voor hun treinen. Als men de spanning weghaalt is dat om reizigers te beschermen. Ongetwijfeld kan men zo’n trein wegslepen zoals dat in ons land met locomotiefloze treinen wel eens moet doen.