Infrabel’s meettrolley meet tot op 5 millimeter nauwkeurig
Het meten van de spoorgeometrie wordt al veel gedaan met meettrolleys, maar het meten van de spooromgeving met een Amberg-meettrolley is nog vrij nieuw in Nederland. Daarom nodigde ETS Spoor, samen met haar partner Amberg Technologies, technisch sectorchef Gebouwen en Kunstwerken Chris Vervoort van de Belgische infrastructuurbeheerder Infrabel uit. Hij vertelde over zijn praktijkervaringen met de meettrolley met scanner tijdens een bijeenkomst van ETS Spoor.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Deze richting moeten we niet kiezen in het spooronderhoud, er zijn veel nadelen, voor een meeting moet of het spoor BD genomen worden of er moet een stevig veiligheidscircus opgestart worden.
De betere weg is de zelfrijdende meettrein die PVR gegevens vastlegt en nog veel meer relevante gegevens, de data kunnen draadloos of per datadrager direct aan de onderhoudsmachines geleverd worden, snel en foutloos.