Het ontwerp voor het nieuwe Gare du Nord in Parijs, Frankrijk. Bron: SNCF

Gare du Nord wordt voor 2024 grondig verbouwd

Bron: SNCF

Het Parijse treinstation Gare du Nord wordt volledig verbouwd en verdrievoudigd in omvang. De verbouwing moet worden voltooid in 2024, voordat de Olympische Spelen worden gehouden in de Franse hoofdstad. Het station krijgt zelfs een atletiekbaan op het dak. Ook wordt overstappen tussen verschillende modaliteiten, zoals metro’s, fietsen en bussen, verbeterd. Het budget voor dit project is 600 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Gare du Nord wordt voor 2024 grondig verbouwd”

Frans Appel|19.07.18|12:42

Misschien hadden ze beter een rechtstreekse treinverbinding richting Spanje kunnen realiseren.
“In Parijs neemt u per metro of RER een transfer van station Gare du Nord naar station Austerlitz. Vanaf dat station vertrekt de trein naar Barcelona.”

Rudolf Zweep|23.07.18|12:51

Die verbinding is er al: de interconnexion buitenom de stad. Er is alleen wat weinig vraag naar rechtstreekse verbindingen (althans, volgens de in Parijs gevestigde franse spoorwegen)

Bas Utrecht|02.08.18|16:28

De TGV/AVE naar Barcelona vertrekt vanaf Gare de Lyon, niet vanaf Austerlitz (de oude nachttrein naar Barcelona rijdt vanaf Austerlitz al jaren niet meer). Naar het Gare de Lyon is een rechtstreekse RER lijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Gare du Nord wordt voor 2024 grondig verbouwd | SpoorPro.nl
Het ontwerp voor het nieuwe Gare du Nord in Parijs, Frankrijk. Bron: SNCF

Gare du Nord wordt voor 2024 grondig verbouwd

Bron: SNCF

Het Parijse treinstation Gare du Nord wordt volledig verbouwd en verdrievoudigd in omvang. De verbouwing moet worden voltooid in 2024, voordat de Olympische Spelen worden gehouden in de Franse hoofdstad. Het station krijgt zelfs een atletiekbaan op het dak. Ook wordt overstappen tussen verschillende modaliteiten, zoals metro’s, fietsen en bussen, verbeterd. Het budget voor dit project is 600 miljoen euro.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

3 reacties op “Gare du Nord wordt voor 2024 grondig verbouwd”

Frans Appel|19.07.18|12:42

Misschien hadden ze beter een rechtstreekse treinverbinding richting Spanje kunnen realiseren.
“In Parijs neemt u per metro of RER een transfer van station Gare du Nord naar station Austerlitz. Vanaf dat station vertrekt de trein naar Barcelona.”

Rudolf Zweep|23.07.18|12:51

Die verbinding is er al: de interconnexion buitenom de stad. Er is alleen wat weinig vraag naar rechtstreekse verbindingen (althans, volgens de in Parijs gevestigde franse spoorwegen)

Bas Utrecht|02.08.18|16:28

De TGV/AVE naar Barcelona vertrekt vanaf Gare de Lyon, niet vanaf Austerlitz (de oude nachttrein naar Barcelona rijdt vanaf Austerlitz al jaren niet meer). Naar het Gare de Lyon is een rechtstreekse RER lijn.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.