Rapport: hogesnelheidsspoor Europa onder de maat
Foto: Carlijn
Het hogesnelheidsspoornet in de EU is slechts een lappendeken van nationale lijnen zonder behoorlijke grensoverschrijdende coördinatie. Doordat de lidstaten die los van elkaar plannen en aanleggen zijn de verbinding slecht. Dat concludeert de Europese Rekenkamer in een rapport.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Ik lees hierboven” De duurste hogesnelheidslijn die is onderzocht is de verbinding tussen Stuttgart en München”
Welke dan vraag ik me af?
Er is pas begonnen aan een nieuwe lijn tussen Stuttgart en Ulm in combinatie met het Stuttgart 21 project.
Voor Ulm – Augsburg zijn geen plannen en Augsburg- München is al zowat 50 jaar geschikt voor 200 Km/h
Hoe durft men met dergelijke foute info kritiek te leveren?
Ik lees hierboven:
“De duurste hogesnelheidslijn die is onderzocht is de verbinding tussen Stuttgart en München”
Men is pas relatief kort bezig met een nieuwe lijn tussen Stuttgart en Ulm ( in combinatie met het Stuttgart 21 project), Voor Ulm- Augsburg zijn geen plannen en Augsburg – München is al bijna 50 jaar geschikt voor 200 Km/h.
Niet erg netjes als je het zelf niet goed weet kritiek uit te oefenen.
Dat valt toch niet te rijmen als men twee miljoen vliegreizen wil vervangen,kijk eens naar omringende landen waar de HSL tot z’n rendement komt zoals in Zwitserland,Italië,Frankrijk en zelfs in Tjechië en Oostenrijk;op de laatste genoemde twee rijden zelfs particuliere vervoerders zoals deRegio Jet en de Westbahn