Station-Groningen

Nachttrein van Groningen naar Amsterdam vervalt

Tussen de Randstad, Drenthe en Groningen vervalt vrijdagnacht één van de twee nachttreinen. Dat hebben de provincies, gemeente Groningen en NS besloten. Sinds eind 2015 loopt er een proef met twee nachttreinen: één van Groningen naar Amsterdam en één van Rotterdam naar Groningen. Op basis van de reizigersaantallen kiezen de partijen ervoor om alleen die laatste trein voort te zetten. De provincies en de gemeente dragen hier nog twee jaar aan bij. De nachttrein van Groningen naar Amsterdam rijdt nog tot juni.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jan Pieter Rottier

Jan Pieter Rottier is redacteur van SpoorPro en de vaste redacteur van Verkeersnet, het vakblad voor de mobiliteitsprofessional.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nachttrein van Groningen naar Amsterdam vervalt | SpoorPro.nl
Station-Groningen

Nachttrein van Groningen naar Amsterdam vervalt

Tussen de Randstad, Drenthe en Groningen vervalt vrijdagnacht één van de twee nachttreinen. Dat hebben de provincies, gemeente Groningen en NS besloten. Sinds eind 2015 loopt er een proef met twee nachttreinen: één van Groningen naar Amsterdam en één van Rotterdam naar Groningen. Op basis van de reizigersaantallen kiezen de partijen ervoor om alleen die laatste trein voort te zetten. De provincies en de gemeente dragen hier nog twee jaar aan bij. De nachttrein van Groningen naar Amsterdam rijdt nog tot juni.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Jan Pieter Rottier

Jan Pieter Rottier is redacteur van SpoorPro en de vaste redacteur van Verkeersnet, het vakblad voor de mobiliteitsprofessional.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.