Staatssecretaris: ‘Non-stop intercity’s niet snel rendabel’

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat denkt dat non-stop intercitytreinen tussen provincies zoals Limburg en Friesland en de Randstad niet snel rendabel zullen zijn. Ze reageert hiermee op Kamervragen van Kamerlid Mustafa Amhaouch (CDA). De vragen waren gesteld naar aanleiding van een interview met ProRail-topman Pier Eringa, waarin hij zei tijdens spitsuren supersnelle intercityverbindingen te willen tussen Leeuwarden, Groningen en de Randstad.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Staatssecretaris: ‘Non-stop intercity’s niet snel rendabel’”

Derk van Dorth|26.03.18|17:15

L’histoire se repête. Van 1978-1981 kenden we al de IC+ Heerlen-Den Haag, Maastricht-Amsterdam en Groningen – Den Haag, getrokken mat, reservering, extra’s als kranten, minder stops. Vervolgens wilde de politiek méér stops; tot het niet meer paste dan wel functioneel was. Lees ook Wikipedia al vergeet men daar 502/501.

Wiebe Goossen|29.03.18|15:12

Kan men voor een snelle verbinding nog wel om een spoor over/langs de Afsluitdijk heen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Staatssecretaris: ‘Non-stop intercity’s niet snel rendabel’ | SpoorPro.nl

Staatssecretaris: ‘Non-stop intercity’s niet snel rendabel’

Staatssecretaris Stientje van Veldhoven van het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat denkt dat non-stop intercitytreinen tussen provincies zoals Limburg en Friesland en de Randstad niet snel rendabel zullen zijn. Ze reageert hiermee op Kamervragen van Kamerlid Mustafa Amhaouch (CDA). De vragen waren gesteld naar aanleiding van een interview met ProRail-topman Pier Eringa, waarin hij zei tijdens spitsuren supersnelle intercityverbindingen te willen tussen Leeuwarden, Groningen en de Randstad.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

2 reacties op “Staatssecretaris: ‘Non-stop intercity’s niet snel rendabel’”

Derk van Dorth|26.03.18|17:15

L’histoire se repête. Van 1978-1981 kenden we al de IC+ Heerlen-Den Haag, Maastricht-Amsterdam en Groningen – Den Haag, getrokken mat, reservering, extra’s als kranten, minder stops. Vervolgens wilde de politiek méér stops; tot het niet meer paste dan wel functioneel was. Lees ook Wikipedia al vergeet men daar 502/501.

Wiebe Goossen|29.03.18|15:12

Kan men voor een snelle verbinding nog wel om een spoor over/langs de Afsluitdijk heen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.