11 miljoen euro tekort bij opwaardering Maaslijn
Er is een tekort van ongeveer 11 miljoen euro ontstaan bij de opwaardering van de Maaslijn, het tracé tussen Roermond en Nijmegen. Daardoor gaat de bouw van station Grubbenvorst Greenport-Venlo niet door en loopt het project een jaar vertraging op. Dat blijkt uit een brief van staatssecretaris Stientje van Veldhoven van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat aan de Tweede Kamer.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.
Bent u al abonnee?
Bespeur ik hier een nieuwe trend? Waren we er al aan gewend geraakt dat standaard ieder railproject tijdens de uitvoeringsfase zowel budget als planning overschrijdt, nu geldt dat dus ook al voor de ontwerpfase!
Het wordt hoog tijd dat er een onderzoek komt naar de werking van de spoormarkt. En dan bedoel ik niet het vervoer, maar de infrazijde. Spoorinfra begint steeds meer te lijken op de markt van speciale medicijnen: alles wordt absurd duur x 1000%, en er lijkt geen houden aan. In een ander bericht lees ik dan de ombouw van Amsterdam centraal een whopping 540 miljoen kost. Ruim een half miljard! Met een 10e spoor komt er patsboem nog 100 miljoen bij. Wat is dit voor waanzin?