DB Schenker, goederentrein, Duitsland

Duitsland gaat spoor geschikt maken voor treinen van 740 meter

DB Schenker

Duitsland investeert de komende jaren ruim 400 miljoen euro in het spoornet, om dit voor goederentreinen met een lengte van 740 meter geschikt te maken. Goederentreinen van 740 meter lengte zijn de huidige standaard in de Europese Unie, maar in veel landen zijn emplacementen en inhaalsporen er nog niet op berekend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Duitsland gaat spoor geschikt maken voor treinen van 740 meter | SpoorPro.nl
DB Schenker, goederentrein, Duitsland

Duitsland gaat spoor geschikt maken voor treinen van 740 meter

DB Schenker

Duitsland investeert de komende jaren ruim 400 miljoen euro in het spoornet, om dit voor goederentreinen met een lengte van 740 meter geschikt te maken. Goederentreinen van 740 meter lengte zijn de huidige standaard in de Europese Unie, maar in veel landen zijn emplacementen en inhaalsporen er nog niet op berekend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Inge Jacobs

Inge is redacteur van SpoorPro en vaste redacteur van OVPro, het vakblad voor OV-professionals.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.