De raadszaal van het stadhuis in Rotterdam

Hoekse Lijn kost 90 miljoen extra, directeur en projectleider van project gehaald

De ombouw van de Hoekse Lijn tot metroverbinding gaat mogelijk negentig miljoen meer kosten dan eerder was begroot. Door meerdere problemen in het metroproject zal de oplevering pas eind 2018 plaatsvinden. Dat maakte verantwoordelijke wethouder Pex Langenberg donderdagochtend bekend tijdens een persbijeenkomst in het Rotterdamse stadhuis. Vanwege de problemen zijn een directeur en een projectleider van het project gehaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Hoekse Lijn kost 90 miljoen extra, directeur en projectleider van project gehaald”

Arco Sierts|14.12.17|16:47

Dit is toch werkelijk de giller van de dag: wethouder Langenberg is verbaasd dat Bombardier de beveiliging verknalt. Ellende ETCS L2 Sofingen-Sempach (Ch), enorme vertraging viersporigheid en nog erger ETCS Asd-Ut, instabiliteit ETCS-treinapparatuur, softwareproblemen SLT, hardnekkige problemen Traxx in IC-Direct en niet voorelkaar krijgen software Traxx Benelux. 1 telefoontje naar ProRail was voldoende geweest om te weten dat Bombardier een ronduit slecht track record heeft.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoekse Lijn kost 90 miljoen extra, directeur en projectleider van project gehaald | SpoorPro.nl
De raadszaal van het stadhuis in Rotterdam

Hoekse Lijn kost 90 miljoen extra, directeur en projectleider van project gehaald

De ombouw van de Hoekse Lijn tot metroverbinding gaat mogelijk negentig miljoen meer kosten dan eerder was begroot. Door meerdere problemen in het metroproject zal de oplevering pas eind 2018 plaatsvinden. Dat maakte verantwoordelijke wethouder Pex Langenberg donderdagochtend bekend tijdens een persbijeenkomst in het Rotterdamse stadhuis. Vanwege de problemen zijn een directeur en een projectleider van het project gehaald.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Hoekse Lijn kost 90 miljoen extra, directeur en projectleider van project gehaald”

Arco Sierts|14.12.17|16:47

Dit is toch werkelijk de giller van de dag: wethouder Langenberg is verbaasd dat Bombardier de beveiliging verknalt. Ellende ETCS L2 Sofingen-Sempach (Ch), enorme vertraging viersporigheid en nog erger ETCS Asd-Ut, instabiliteit ETCS-treinapparatuur, softwareproblemen SLT, hardnekkige problemen Traxx in IC-Direct en niet voorelkaar krijgen software Traxx Benelux. 1 telefoontje naar ProRail was voldoende geweest om te weten dat Bombardier een ronduit slecht track record heeft.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.