Network Rail en ProRail testen ‘hybride ERTMS level 3’ in Engeland
Network Rail en ProRail zijn donderdag gestart met het rijden onder een ‘hybride ERTMS level 3’-variant op een testspoor in Engeland. De spoorbeheerders verwachten de kosten voor de implementatie van ERTMS met de keuze voor deze variant naar verwachting lager uitvallen dan bij de uitrol van ERTMS Level 2. Ook zou er een grotere capaciteitswinst behaald kunnen worden.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Ik hoop dat ERTMS level 3 een goede rail beveiliging is en dat dit ook geschrikt is voor de metro en trams.
Maar vooral eerst bij de trein en metro.
Omdat er nu meer als 4 a 5 rail beveiliging systemen zijn waar door je dure opleidingen moet geven aan railbeveiligingsmonteurs.
En die kosten kan in de toekomst mooi om laag als we in Nederland alleen alleen maar ERTMS en Vetag hebben.