Spooronderhoud, werkzaamheden, Dura Vermeer

Dura Vermeer neemt medewerkers over van Dynniq

Dura Vermeer Railinfra neemt twintig medewerkers van Dynniq (voorheen Imtech Rail) over en gaat de lopende spoorprojecten uitvoeren. De financiële details zijn niet bekendgemaakt.

Dura Vermeer wil met deze stap verder groeien in de E-techniek (elektro, elektrisch, energie). De medewerkers van Dynniq zijn experts op het gebied van kabelwerkzaamheden en dragen volgens het spoorbedrijf bij aan een ‘versterking van de disciplines Treinbeveiliging en Energievoorziening’.

Dura Vermeer Railinfra breidt de bestaande HTM-erkenningen nu uit met de erkenning Aanleg Onderstations. De aannemer was al erkend voor de disciplines bovenleiding, spoor, kabelwerkzaamheden voor wissels, seinen en telecommunicatie.

Overname

Arcadis en Dura Vermeer werden in maart van dit jaar volledig eigenaar van Asset Rail. Ze namen toen het belang van veertig procent over van investeringsmaatschappij Egeria. Dura Vermeer heeft een belang van zestig procent en Arcadis veertig procent.

Dezelfde investeringsmaatschappij nam in augustus vorig jaar het bedrijfsonderdeel Imtech Traffic and Infra over. Daarna is het bedrijfsonderdeel hernoemd naar Dynniq. Dynniq levert mobiliteits- en energieoplossingen en telt ongeveer 1.800 medewerkers. De onderneming is actief in de Europese markt, maar ook in Zuid Amerika, de Verenigde Staten en Canada.

Spooractiviteiten

In 2013 breidde Dura Vermeer haar spooractiviteiten al uit door de overname van Spitzke Spoorbouw, waarmee het bedrijf de discipline Treinbeveiliging toevoegde als specialisme. Dura Vermeer beschikt samen met het werkplekbeveiligingsbedrijf Saferail en onderhoudsbedrijf Asset Rail over alle disciplines.

Lees ook:

Arcadis en Dura Vermeer volledig eigenaar van Asset Rail

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is redacteur van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.