Oplossingen gezocht voor niet actief beveiligde overwegen

ProRail is een marktconsultatie met een proeftuin gestart om niet actief beveiligde overwegen (NABO’s) veiliger te maken. Het aantal ongevallen op deze overwegen is de afgelopen jaren toegenomen. De aanbesteding is onderdeel van het NABO-programma van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Oplossingen gezocht voor niet actief beveiligde overwegen”

Arjan Dominicus|08.04.16|11:19

wat wij bij de museumspoor weg deden is het trein personeel laten vlagen
met een rode vlag dat is het goedkoopste, nadelig is dat je kans hebt op
doorrijders want de bij de meeste mensen snappen het signaal niet of geven
geven gas bij respectloos.
wij mochten ook kentekens doorgeven aan de politie kregen ze achteraf een prent
of anders toch beveiligen met lampen word ook in het donker gezien.

Peter Vandermark|09.04.16|13:06

Het probleem in NL: de uitgebreide toepassing van AHOB / Mini-AHOB heeft de normale verhouding 55% vergissing/45% gevaarlijk gedrag doen omslaan naar een verwaarloosbaar aantal echte vergissingen tegenover een excessief deel gevaarlijk gedrag, Een strakker regime van bestraffing, aanklachten via door personeel bediende camera’s, een serieuze aanpak in de gerechtshoven. De Nederlandse overwegen zijn de duidelijkst vindbare in Europa, er kan niets verbeterd worden. Rood witte poortjes over de weg?

Willem Koerselman|12.05.16|12:43

Zou het mogelijk zijn dat een aankomende trein via een fysiek signaal (drukpunt op de rails 500 m voor de overgang) zorgt dat er een waarschuwingsgeluid en -licht wordt geproduceerd bij de overgang (zoals nu ook bij AHOB)? Of – veel mooier – dat de spoordelen en/of dwarsliggers bij de overgang dan spectaculair oplichten (vgl Daan Rosegaarde)?

Daarmee voorkom je vergissingen, niet het bewuste misbruik.

Pedro Maunga|04.11.16|19:12

https://youtu.be/8rlSgGrZ_Ng dit is mij idee MACHINIST VEILIGHEIDS- DRONE TEGEN AANRIJDING voor de toekomst deze drone zal heel sterke zijn dat een man van 100 kilos buiten de spoor kan trekken plus heeft hij microfoon om van dichtbij mensen te spreken en tegelijk fotos te maken om naar NS beveilig personeel en Politie te sturen, hij heeft ook een ingebouwd slagboom(vliegend slagboom) bij kort routen als Enschede naar Hengelo vliegt de drone gewoon door een bij de meest routen niet

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Oplossingen gezocht voor niet actief beveiligde overwegen | SpoorPro.nl

Oplossingen gezocht voor niet actief beveiligde overwegen

ProRail is een marktconsultatie met een proeftuin gestart om niet actief beveiligde overwegen (NABO’s) veiliger te maken. Het aantal ongevallen op deze overwegen is de afgelopen jaren toegenomen. De aanbesteding is onderdeel van het NABO-programma van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

4 reacties op “Oplossingen gezocht voor niet actief beveiligde overwegen”

Arjan Dominicus|08.04.16|11:19

wat wij bij de museumspoor weg deden is het trein personeel laten vlagen
met een rode vlag dat is het goedkoopste, nadelig is dat je kans hebt op
doorrijders want de bij de meeste mensen snappen het signaal niet of geven
geven gas bij respectloos.
wij mochten ook kentekens doorgeven aan de politie kregen ze achteraf een prent
of anders toch beveiligen met lampen word ook in het donker gezien.

Peter Vandermark|09.04.16|13:06

Het probleem in NL: de uitgebreide toepassing van AHOB / Mini-AHOB heeft de normale verhouding 55% vergissing/45% gevaarlijk gedrag doen omslaan naar een verwaarloosbaar aantal echte vergissingen tegenover een excessief deel gevaarlijk gedrag, Een strakker regime van bestraffing, aanklachten via door personeel bediende camera’s, een serieuze aanpak in de gerechtshoven. De Nederlandse overwegen zijn de duidelijkst vindbare in Europa, er kan niets verbeterd worden. Rood witte poortjes over de weg?

Willem Koerselman|12.05.16|12:43

Zou het mogelijk zijn dat een aankomende trein via een fysiek signaal (drukpunt op de rails 500 m voor de overgang) zorgt dat er een waarschuwingsgeluid en -licht wordt geproduceerd bij de overgang (zoals nu ook bij AHOB)? Of – veel mooier – dat de spoordelen en/of dwarsliggers bij de overgang dan spectaculair oplichten (vgl Daan Rosegaarde)?

Daarmee voorkom je vergissingen, niet het bewuste misbruik.

Pedro Maunga|04.11.16|19:12

https://youtu.be/8rlSgGrZ_Ng dit is mij idee MACHINIST VEILIGHEIDS- DRONE TEGEN AANRIJDING voor de toekomst deze drone zal heel sterke zijn dat een man van 100 kilos buiten de spoor kan trekken plus heeft hij microfoon om van dichtbij mensen te spreken en tegelijk fotos te maken om naar NS beveilig personeel en Politie te sturen, hij heeft ook een ingebouwd slagboom(vliegend slagboom) bij kort routen als Enschede naar Hengelo vliegt de drone gewoon door een bij de meest routen niet

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.