Arriva, spoorlijn, Winterswijk

Bediening lijn Leeuwarden – Harlingen naar centrale verkeersleiding

Op de lijnen Leeuwarden – Harlingen en Leeuwarden – Stavoren bedient van oudsher de machinist de seinen. Een veilig systeem, maar gevoelig voor verstoring en vertraging. Zeker wanneer er meer treinen gaan rijden. Om dit op te lossen gaat ProRail de bediening naar de centrale verkeersleidingspost overhevelen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Bart Pals

Bart Pals is hoofdredacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

3 reacties op “Bediening lijn Leeuwarden – Harlingen naar centrale verkeersleiding”

Loek van der Heide|31.12.15|14:15

Met de aanleg van de spoorlijn vanaf Harlingen’haven’was het van oudsher af de bedoeling, Harlingen met het Europese spoornet te verbinden. Dit houdt in doorgaande treinen van Harlingen naar Groningen en Duitsland door. Zijlings hierop aangesloten de Groninger havens Delfzijl/Eemshaven. Bij ‘centrale aansturing’ in de CvL (Groningen) horen ook voorzieningen voor doorgaande sneltreinen AF Harlingen-Haven naar Groningen en Leer-Bremen/Hamburg, aansluitend op de Groninger plannen voor deze treinen

Loek van der Heide|31.12.15|14:19

Het ‘Noorder spoorwegstelsel’ (Harlingen-Duitsland Moet in zijn geheel als zijnde ‘kern-infrastructuur hoofdrelatie’s per direct opgenomen worden in het EU-programma TEN-T. Dit, met inbegrip van directe-re goederenspoor aansluitingen AF Harlingen Havens- -noord- en het wederom toelaten van goederenvervoer tussen Leeuwarden en Groningen (Veendam/Nieuweschans)-Bremen-Hamburg.Het gaat niet aan, om ‘politiek-correct’ maar tot na 2023 te wachten voor bovengenoemde aanmelding in het TEN-T programma.

Tjeerd Meere|06.01.16|16:47

Harlingen? Internationaal via Leer? Een brug te ver.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Bediening lijn Leeuwarden – Harlingen naar centrale verkeersleiding | SpoorPro.nl
Arriva, spoorlijn, Winterswijk

Bediening lijn Leeuwarden – Harlingen naar centrale verkeersleiding

Op de lijnen Leeuwarden – Harlingen en Leeuwarden – Stavoren bedient van oudsher de machinist de seinen. Een veilig systeem, maar gevoelig voor verstoring en vertraging. Zeker wanneer er meer treinen gaan rijden. Om dit op te lossen gaat ProRail de bediening naar de centrale verkeersleidingspost overhevelen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Bart Pals

Bart Pals is hoofdredacteur van Nieuwsblad Transport, een zusteruitgave van SpoorPro.

3 reacties op “Bediening lijn Leeuwarden – Harlingen naar centrale verkeersleiding”

Loek van der Heide|31.12.15|14:15

Met de aanleg van de spoorlijn vanaf Harlingen’haven’was het van oudsher af de bedoeling, Harlingen met het Europese spoornet te verbinden. Dit houdt in doorgaande treinen van Harlingen naar Groningen en Duitsland door. Zijlings hierop aangesloten de Groninger havens Delfzijl/Eemshaven. Bij ‘centrale aansturing’ in de CvL (Groningen) horen ook voorzieningen voor doorgaande sneltreinen AF Harlingen-Haven naar Groningen en Leer-Bremen/Hamburg, aansluitend op de Groninger plannen voor deze treinen

Loek van der Heide|31.12.15|14:19

Het ‘Noorder spoorwegstelsel’ (Harlingen-Duitsland Moet in zijn geheel als zijnde ‘kern-infrastructuur hoofdrelatie’s per direct opgenomen worden in het EU-programma TEN-T. Dit, met inbegrip van directe-re goederenspoor aansluitingen AF Harlingen Havens- -noord- en het wederom toelaten van goederenvervoer tussen Leeuwarden en Groningen (Veendam/Nieuweschans)-Bremen-Hamburg.Het gaat niet aan, om ‘politiek-correct’ maar tot na 2023 te wachten voor bovengenoemde aanmelding in het TEN-T programma.

Tjeerd Meere|06.01.16|16:47

Harlingen? Internationaal via Leer? Een brug te ver.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.