BAM Rail, werkzaamheden, Utrecht, Nieuwegein

D66 wil 400 miljoen extra voor spooronderhoud

D66 wil dat het kabinet vierhonderd miljoen euro extra investeert in onderhoud van het spoor. ProRail heeft onlangs gewaarschuwd dat er een jaar lang veel hinder op het spoor zal zijn, omdat er ook doordeweeks en overdag aan het spoor gewerkt moet worden. Dit wordt gedaan om op arbeidskosten te besparen die hoger zijn bij nachtelijke werkzaamheden. Het verplaatsen van werkzaamheden naar de dag is een van de maatregelen die ProRail moet nemen om een tekort van honderden miljoenen op te vangen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “D66 wil 400 miljoen extra voor spooronderhoud”

Antoine Berben|29.10.15|11:57

Dat er extra geld bij moet komen voor onderhoud en achterstallig onderhoud wil ik wel aannemen. Echter mijn vertrouwen in prutsrail is dusdanig gering dat ik absoluut niet meer daarbij wil uitgaan van een bedrag dat zij noemt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

D66 wil 400 miljoen extra voor spooronderhoud | SpoorPro.nl
BAM Rail, werkzaamheden, Utrecht, Nieuwegein

D66 wil 400 miljoen extra voor spooronderhoud

D66 wil dat het kabinet vierhonderd miljoen euro extra investeert in onderhoud van het spoor. ProRail heeft onlangs gewaarschuwd dat er een jaar lang veel hinder op het spoor zal zijn, omdat er ook doordeweeks en overdag aan het spoor gewerkt moet worden. Dit wordt gedaan om op arbeidskosten te besparen die hoger zijn bij nachtelijke werkzaamheden. Het verplaatsen van werkzaamheden naar de dag is een van de maatregelen die ProRail moet nemen om een tekort van honderden miljoenen op te vangen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “D66 wil 400 miljoen extra voor spooronderhoud”

Antoine Berben|29.10.15|11:57

Dat er extra geld bij moet komen voor onderhoud en achterstallig onderhoud wil ik wel aannemen. Echter mijn vertrouwen in prutsrail is dusdanig gering dat ik absoluut niet meer daarbij wil uitgaan van een bedrag dat zij noemt.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.