Sprinter Lighttrain (SLT), spoor, rails, Rotterdam Centraal, station

‘Slimme aanpak projecten ERTMS voorkomt personeelstekort’

Diversificatie in technische medewerkers, onderdelen van het ERTMS-systeem prefab voorbereiden, opleiden van technisch personeel en beloning bij een goede samenwerking tussen contractanten. Deze zaken zijn cruciaal om de installatie van het Europese beveiligingssysteem ERTMS tijdig en succesvol tot een einde te brengen. Ook wordt daarmee voorkomen dat er op een bepaald moment een tekort aan technische medewerkers ontstaat. Dat stellen directeur Martien Janse van Strukton Rolling Stock en ERTMS-consultant Eelco Schrik van Strukton Rail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “‘Slimme aanpak projecten ERTMS voorkomt personeelstekort’”

Kan iemand uitleggen wat ERTMS level 1 en 2 is?
Ik ken alleen ETCS level 1, 2 en 3!

Eelco Schrik|16.09.15|00:07

ERTMS definieert het Traffic Management Systeem, ETCS het Train Control Systeem. ERTMS handelt daarmee over de beheersing van het gehele spoorse vervoerssysteem, waar ETCS over de boordapparatuur in de trein gaat. ETCS is als zodanig onderdeel van ERTMS. De termen worden overigens vaak door elkaar gebruikt. De Levels 1, 2 en 3 zijn van toepassing op zowel ERTMS als ETCS en definiëren onder andere hoe beveiligingsinformatie tussen het ERTMS walsysteem en het ETCS treinsysteem wordt uitgewisseld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Slimme aanpak projecten ERTMS voorkomt personeelstekort’ | SpoorPro.nl
Sprinter Lighttrain (SLT), spoor, rails, Rotterdam Centraal, station

‘Slimme aanpak projecten ERTMS voorkomt personeelstekort’

Diversificatie in technische medewerkers, onderdelen van het ERTMS-systeem prefab voorbereiden, opleiden van technisch personeel en beloning bij een goede samenwerking tussen contractanten. Deze zaken zijn cruciaal om de installatie van het Europese beveiligingssysteem ERTMS tijdig en succesvol tot een einde te brengen. Ook wordt daarmee voorkomen dat er op een bepaald moment een tekort aan technische medewerkers ontstaat. Dat stellen directeur Martien Janse van Strukton Rolling Stock en ERTMS-consultant Eelco Schrik van Strukton Rail.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “‘Slimme aanpak projecten ERTMS voorkomt personeelstekort’”

Kan iemand uitleggen wat ERTMS level 1 en 2 is?
Ik ken alleen ETCS level 1, 2 en 3!

Eelco Schrik|16.09.15|00:07

ERTMS definieert het Traffic Management Systeem, ETCS het Train Control Systeem. ERTMS handelt daarmee over de beheersing van het gehele spoorse vervoerssysteem, waar ETCS over de boordapparatuur in de trein gaat. ETCS is als zodanig onderdeel van ERTMS. De termen worden overigens vaak door elkaar gebruikt. De Levels 1, 2 en 3 zijn van toepassing op zowel ERTMS als ETCS en definiëren onder andere hoe beveiligingsinformatie tussen het ERTMS walsysteem en het ETCS treinsysteem wordt uitgewisseld.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.