
Werkzaamheden Duitsland uitdaging voor capaciteitsverdeling
De capaciteitsverdeling voor het Nederlandse spoor voor 2016 was een uitdaging vanwege de effecten op het Nederlandse net als gevolg van geplande werkzaamheden op het Duitse spoor. Dat laat spoorbeheerder ProRail weten. Om het goederenverkeer in goede banen te leiden, is daarom de hoeveelheid aangeboden capaciteit op de Brabantroute verhoogd, met minder niet-commerciële stops. De goederencorridor vanuit België door Nederland naar Duitsland heeft om deze reden iets moeten inleveren. Maandag maakte ProRail de definitieve capaciteitsverdeling voor komend jaar bekend.
Wilt u dit artikel lezen?
Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.
Bent u al abonnee?
Nu maar hopen dat de uitvoering overeenkomt met de planning/capaciteitsverdeling. Afgelopen zaterdag nog een kwartier vertraging opgelopen omdat mijn InterCity van Dordrecht tot Boxtel achter een (vertraagde?) goederentrein zat en maximaal 80km/h kon rijden.
Jammer dat ze tijdens de grote buitendienstellingen die er tot nu toe in 2015 al waren al niets van bakten. Geeft mij erg weinig hoop op 2016 (en verder)