Werkzaamheden Duitsland uitdaging voor capaciteitsverdeling

De capaciteitsverdeling voor het Nederlandse spoor voor 2016 was een uitdaging vanwege de effecten op het Nederlandse net als gevolg van geplande werkzaamheden op het Duitse spoor. Dat laat spoorbeheerder ProRail weten. Om het goederenverkeer in goede banen te leiden, is daarom de hoeveelheid aangeboden capaciteit op de Brabantroute verhoogd, met minder niet-commerciële stops. De goederencorridor vanuit België door Nederland naar Duitsland heeft om deze reden iets moeten inleveren. Maandag maakte ProRail de definitieve capaciteitsverdeling voor komend jaar bekend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

2 reacties op “Werkzaamheden Duitsland uitdaging voor capaciteitsverdeling”

Marco van Uden|26.08.15|10:58

Nu maar hopen dat de uitvoering overeenkomt met de planning/capaciteitsverdeling. Afgelopen zaterdag nog een kwartier vertraging opgelopen omdat mijn InterCity van Dordrecht tot Boxtel achter een (vertraagde?) goederentrein zat en maximaal 80km/h kon rijden.

Willem Musch|26.08.15|15:45

Jammer dat ze tijdens de grote buitendienstellingen die er tot nu toe in 2015 al waren al niets van bakten. Geeft mij erg weinig hoop op 2016 (en verder)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Werkzaamheden Duitsland uitdaging voor capaciteitsverdeling | SpoorPro.nl

Werkzaamheden Duitsland uitdaging voor capaciteitsverdeling

De capaciteitsverdeling voor het Nederlandse spoor voor 2016 was een uitdaging vanwege de effecten op het Nederlandse net als gevolg van geplande werkzaamheden op het Duitse spoor. Dat laat spoorbeheerder ProRail weten. Om het goederenverkeer in goede banen te leiden, is daarom de hoeveelheid aangeboden capaciteit op de Brabantroute verhoogd, met minder niet-commerciële stops. De goederencorridor vanuit België door Nederland naar Duitsland heeft om deze reden iets moeten inleveren. Maandag maakte ProRail de definitieve capaciteitsverdeling voor komend jaar bekend.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Steven Don

2 reacties op “Werkzaamheden Duitsland uitdaging voor capaciteitsverdeling”

Marco van Uden|26.08.15|10:58

Nu maar hopen dat de uitvoering overeenkomt met de planning/capaciteitsverdeling. Afgelopen zaterdag nog een kwartier vertraging opgelopen omdat mijn InterCity van Dordrecht tot Boxtel achter een (vertraagde?) goederentrein zat en maximaal 80km/h kon rijden.

Willem Musch|26.08.15|15:45

Jammer dat ze tijdens de grote buitendienstellingen die er tot nu toe in 2015 al waren al niets van bakten. Geeft mij erg weinig hoop op 2016 (en verder)

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.