DDZ, intercitytrein, NS

Hoogeveen krijgt geen Intercity-station

Het is niet haalbaar om Intercity-treinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van NS en ProRail. De provincie Drenthe had om een nader onderzoek gevraagd bij ProRail en NS omdat er door alle ontwikkelingen op het spoor wellicht ruimte zou ontstaan om in Hoogeveen te halteren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Hoogeveen krijgt geen Intercity-station”

Arco Sierts|30.04.15|12:13

Bij deze de 2nd opinion. Er zijn 2 opties voor een IC-stop in Hgv:

A) een stop van de IC Zl-Asn-Gn, is mogelijk als je elders 2 minuten wint, da’s te doen, maar vereist rijtijdcompensatie, bijv. 160 km/u Alm-Lls-Zl.

B) het achterste deel van de Leeuwarden-IC als stoppende IC (ipv separate Sprinter) naar Groningen laten rijden. Vereist mogelijk enkele materieelmaatregelen, m.n. logistiek en betrouwbaarheid koppeling.

Conclusie: A) en B) beide mogelijk, qua kosten/baten ligt B) voor de hand.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Hoogeveen krijgt geen Intercity-station | SpoorPro.nl
DDZ, intercitytrein, NS

Hoogeveen krijgt geen Intercity-station

Het is niet haalbaar om Intercity-treinen in Hoogeveen te laten stoppen. Dat blijkt uit een gezamenlijk onderzoek van NS en ProRail. De provincie Drenthe had om een nader onderzoek gevraagd bij ProRail en NS omdat er door alle ontwikkelingen op het spoor wellicht ruimte zou ontstaan om in Hoogeveen te halteren.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Hoogeveen krijgt geen Intercity-station”

Arco Sierts|30.04.15|12:13

Bij deze de 2nd opinion. Er zijn 2 opties voor een IC-stop in Hgv:

A) een stop van de IC Zl-Asn-Gn, is mogelijk als je elders 2 minuten wint, da’s te doen, maar vereist rijtijdcompensatie, bijv. 160 km/u Alm-Lls-Zl.

B) het achterste deel van de Leeuwarden-IC als stoppende IC (ipv separate Sprinter) naar Groningen laten rijden. Vereist mogelijk enkele materieelmaatregelen, m.n. logistiek en betrouwbaarheid koppeling.

Conclusie: A) en B) beide mogelijk, qua kosten/baten ligt B) voor de hand.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.