Onbewaakte spoorwegovergang

Buitensporters willen onbewaakte spoorwegovergangen openhouden

Belangenorganisaties ANWB, Fietsersbond, KNHS, Fietsplatform, Wandelnet en NOC*NSF hebben in een brief aan de Tweede Kamer verzocht om op korte termijn met een oplossing te komen voor het verdwijnen van honderd onbewaakte spoorwegovergangen. ProRail wil de overwegen sluiten omdat ze onveilig zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Buitensporters willen onbewaakte spoorwegovergangen openhouden”

Ruud Maijer|28.11.14|04:21

Ja… en dan weer een Donor spotje opnemen waarbij een machinist meteen een hardverzakking krijgt!
Eindelijk is nu ook de gevaarlijke overgang bij Heemstede weg, zelf heb ik daar in 1997 een auto onder mijn trein gehad en toen werd er al geklaagd dat een een gevaarlijke overweg was… Nu zijn we dus ruim 17 jaar verder en is hij eindelijk weg… ik hoop dat Prorail door zet

Aad Smid|01.12.14|09:21

Bij belangrijke overwegen ligt een viaduct of tunnel voor de hand. Bij minder belangrijke overwegen kun je denken aan afsluiting voor autoverkeer en/of ombouw van onbewaakte naar bewaakte overwegen. Zomaar afsluiten kan geen optie zijn, vandaar die brief aan de TK.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Buitensporters willen onbewaakte spoorwegovergangen openhouden | SpoorPro.nl
Onbewaakte spoorwegovergang

Buitensporters willen onbewaakte spoorwegovergangen openhouden

Belangenorganisaties ANWB, Fietsersbond, KNHS, Fietsplatform, Wandelnet en NOC*NSF hebben in een brief aan de Tweede Kamer verzocht om op korte termijn met een oplossing te komen voor het verdwijnen van honderd onbewaakte spoorwegovergangen. ProRail wil de overwegen sluiten omdat ze onveilig zijn.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Buitensporters willen onbewaakte spoorwegovergangen openhouden”

Ruud Maijer|28.11.14|04:21

Ja… en dan weer een Donor spotje opnemen waarbij een machinist meteen een hardverzakking krijgt!
Eindelijk is nu ook de gevaarlijke overgang bij Heemstede weg, zelf heb ik daar in 1997 een auto onder mijn trein gehad en toen werd er al geklaagd dat een een gevaarlijke overweg was… Nu zijn we dus ruim 17 jaar verder en is hij eindelijk weg… ik hoop dat Prorail door zet

Aad Smid|01.12.14|09:21

Bij belangrijke overwegen ligt een viaduct of tunnel voor de hand. Bij minder belangrijke overwegen kun je denken aan afsluiting voor autoverkeer en/of ombouw van onbewaakte naar bewaakte overwegen. Zomaar afsluiten kan geen optie zijn, vandaar die brief aan de TK.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.