Centraal Station, Deventer, perron

Derde perron van Deventer CS in gebruik genomen

Reizigers kunnen sinds maandag van een nieuw, derde perron gebruikmaken op het Centraal Station in Deventer. Het perron is breder, langer en biedt extra beschutting door een nieuwe perronkap. Het nieuwe perron is geïntegreerd met een monumentaal spoorgebouw en bereikbaar per lift. Ook is er een nieuwe, overdekte toegang gecreëerd vanuit de stationshal naar het perron.

Toegang

Het nieuwe perron inclusief toegang, overkapping en integratie met een oude verkeersleidingpost, is zo ontworpen dat het monumentale karakter van het station zo goed mogelijk behouden blijft. Zo is de nieuwe kap minimalistisch van vormgeving om zicht te houden op de monumentale kap op het middenperron.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Derde perron van Deventer CS in gebruik genomen | SpoorPro.nl
Centraal Station, Deventer, perron

Derde perron van Deventer CS in gebruik genomen

Reizigers kunnen sinds maandag van een nieuw, derde perron gebruikmaken op het Centraal Station in Deventer. Het perron is breder, langer en biedt extra beschutting door een nieuwe perronkap. Het nieuwe perron is geïntegreerd met een monumentaal spoorgebouw en bereikbaar per lift. Ook is er een nieuwe, overdekte toegang gecreëerd vanuit de stationshal naar het perron.

Toegang

Het nieuwe perron inclusief toegang, overkapping en integratie met een oude verkeersleidingpost, is zo ontworpen dat het monumentale karakter van het station zo goed mogelijk behouden blijft. Zo is de nieuwe kap minimalistisch van vormgeving om zicht te houden op de monumentale kap op het middenperron.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.