werkzaamheden, onderhoud, station

Meetsysteem TU Delft verhoogt beschikbaarheid spoor

24 uur per dag defecten in het spoor opsporen, onderdelen in de spoorbaan pas vervangen aan het einde van de levensduur en een hogere beschikbaarheid van het spoor door een dalend aantal spoedoperaties. Daar moet het meetsysteem DrTrack, dat de TU Delft op dit moment ontwikkelt, in de toekomst voor gaan zorgen. DrTrack maakt deel uit van een reeks aan promotieonderzoeken die als doel hebben om het Nederlandse spoor zo goed mogelijk te wapenen tegen verstoringen. Onderzoeker Siamand Rahimi van de TU Delft geeft op 18 juni een presentatie over DrTrack bij Voestalpine Railpro in Hilversum.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Meetsysteem TU Delft verhoogt beschikbaarheid spoor”

Jules Zollner.|05.06.14|12:33

Het is een interessante materie.
Tegenwoordig gaat men bij NS en ProRail uit van de “moderne” economische bedrijfsfilosofie en strategie:
“we vervangen pas, als iets kapotgaat”.
Vroeger ging men uit van:

“we vervangen zonder meer, als de vooropgestelde uitgerekende technische levensduur afgelopen is”.

De eerste, nieuwe filosofie is goedkoper maar gevaarlijker en brengt veel meer risico.
De tweede, oude, is duurder maar veel veiliger.

Het gaat net zo lang goed totdat het goed fout gaat.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Meetsysteem TU Delft verhoogt beschikbaarheid spoor | SpoorPro.nl
werkzaamheden, onderhoud, station

Meetsysteem TU Delft verhoogt beschikbaarheid spoor

24 uur per dag defecten in het spoor opsporen, onderdelen in de spoorbaan pas vervangen aan het einde van de levensduur en een hogere beschikbaarheid van het spoor door een dalend aantal spoedoperaties. Daar moet het meetsysteem DrTrack, dat de TU Delft op dit moment ontwikkelt, in de toekomst voor gaan zorgen. DrTrack maakt deel uit van een reeks aan promotieonderzoeken die als doel hebben om het Nederlandse spoor zo goed mogelijk te wapenen tegen verstoringen. Onderzoeker Siamand Rahimi van de TU Delft geeft op 18 juni een presentatie over DrTrack bij Voestalpine Railpro in Hilversum.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Meetsysteem TU Delft verhoogt beschikbaarheid spoor”

Jules Zollner.|05.06.14|12:33

Het is een interessante materie.
Tegenwoordig gaat men bij NS en ProRail uit van de “moderne” economische bedrijfsfilosofie en strategie:
“we vervangen pas, als iets kapotgaat”.
Vroeger ging men uit van:

“we vervangen zonder meer, als de vooropgestelde uitgerekende technische levensduur afgelopen is”.

De eerste, nieuwe filosofie is goedkoper maar gevaarlijker en brengt veel meer risico.
De tweede, oude, is duurder maar veel veiliger.

Het gaat net zo lang goed totdat het goed fout gaat.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.