station Zwolle

Overheid investeert 225 miljoen euro in spoorknooppunt Zwolle

Het spoor in Zwolle, na Utrecht het grootste spoorknooppunt van Nederland, wordt uitgebreid en voor een groot deel vernieuwd. Het treinverkeer voor grote groepen reizigers in Noordoost-Nederland wordt hierdoor verbeterd, net als de verbinding met de Randstad. Dat heeft staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld afgesproken met de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. In totaal trekt de overheid 225 miljoen euro uit voor de aanpak van het spoorknooppunt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is redacteur van SpoorPro en Nieuwsblad Transport.

1 reactie op “Overheid investeert 225 miljoen euro in spoorknooppunt Zwolle”

Hans Ebenau|23.01.14|14:52

Prima maatregelen, maar wanneer is nu eindelijk het dubbelsporig maken van het traject Deventer-Olst aan de beurt? Het gaat slechts om 8 km. De portalen zijn al geschikt voor dubbelspoor evenals 2 viaducten. Kan er eindelijk in de spits elk kwartier een trein op dit traject rijden.
Een idee om deze extra capaciteit te benutten voor een nieuwe Intercity verbinding Groningen/Leeuwarden-Nijmegen (of ‘s-Hertogenbosch) met stops in Assen/Heerenveen, Meppel, Zwolle, Deventer, Arnhem en Nijmegen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Overheid investeert 225 miljoen euro in spoorknooppunt Zwolle | SpoorPro.nl
station Zwolle

Overheid investeert 225 miljoen euro in spoorknooppunt Zwolle

Het spoor in Zwolle, na Utrecht het grootste spoorknooppunt van Nederland, wordt uitgebreid en voor een groot deel vernieuwd. Het treinverkeer voor grote groepen reizigers in Noordoost-Nederland wordt hierdoor verbeterd, net als de verbinding met de Randstad. Dat heeft staatssecretaris van Infrastructuur en Milieu Wilma Mansveld afgesproken met de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Overijssel. In totaal trekt de overheid 225 miljoen euro uit voor de aanpak van het spoorknooppunt.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Tom van Gurp

Tom van Gurp is redacteur van SpoorPro en Nieuwsblad Transport.

1 reactie op “Overheid investeert 225 miljoen euro in spoorknooppunt Zwolle”

Hans Ebenau|23.01.14|14:52

Prima maatregelen, maar wanneer is nu eindelijk het dubbelsporig maken van het traject Deventer-Olst aan de beurt? Het gaat slechts om 8 km. De portalen zijn al geschikt voor dubbelspoor evenals 2 viaducten. Kan er eindelijk in de spits elk kwartier een trein op dit traject rijden.
Een idee om deze extra capaciteit te benutten voor een nieuwe Intercity verbinding Groningen/Leeuwarden-Nijmegen (of ‘s-Hertogenbosch) met stops in Assen/Heerenveen, Meppel, Zwolle, Deventer, Arnhem en Nijmegen?

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.