Arriva, station, Winterswijk

Planstudie naar treinverbinding Winterswijk-Apeldoorn

De provincie Gelderland wil een planstudie laten uitvoeren naar de mogelijkheid voor een doorgaande treindienst Winterswijk-Apeldoorn. Om dit te realiseren, dienen de treindiensten Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Apeldoorn aan elkaar te worden gekoppeld. Daarvoor zijn er aanpassingen nodig in de infrastructuur. De kosten hiervan worden op negen miljoen euro geraamd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Planstudie naar treinverbinding Winterswijk-Apeldoorn”

Michel Lintermans|30.10.13|16:25

Mooi, ik zou zeggen snel beginnen.

Freddy Jansen|01.11.13|00:07

In Zutphen hebben ze de fout gemaakt dat de trein van Syntus op spoor 2 binnenkomt , daarvoor hadden ze een apart spoortje moeten aanleggen waar het viaduct al zit naar de vroegere tankplaat , ze hadden daar zo een fatsoenlijke brede trap en roltrap kunnen maken en een extra perron voor mensen richting Oldenzaal / Hengelo , dat zijn er meestal niet zoveel , Arriva kan dan zo doorwisselen van 2A naar 1B en vanaf W’wijk binnenkomen op 2B , kan dus snel geregeld worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Planstudie naar treinverbinding Winterswijk-Apeldoorn | SpoorPro.nl
Arriva, station, Winterswijk

Planstudie naar treinverbinding Winterswijk-Apeldoorn

De provincie Gelderland wil een planstudie laten uitvoeren naar de mogelijkheid voor een doorgaande treindienst Winterswijk-Apeldoorn. Om dit te realiseren, dienen de treindiensten Winterswijk-Zutphen en Zutphen-Apeldoorn aan elkaar te worden gekoppeld. Daarvoor zijn er aanpassingen nodig in de infrastructuur. De kosten hiervan worden op negen miljoen euro geraamd.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Planstudie naar treinverbinding Winterswijk-Apeldoorn”

Michel Lintermans|30.10.13|16:25

Mooi, ik zou zeggen snel beginnen.

Freddy Jansen|01.11.13|00:07

In Zutphen hebben ze de fout gemaakt dat de trein van Syntus op spoor 2 binnenkomt , daarvoor hadden ze een apart spoortje moeten aanleggen waar het viaduct al zit naar de vroegere tankplaat , ze hadden daar zo een fatsoenlijke brede trap en roltrap kunnen maken en een extra perron voor mensen richting Oldenzaal / Hengelo , dat zijn er meestal niet zoveel , Arriva kan dan zo doorwisselen van 2A naar 1B en vanaf W’wijk binnenkomen op 2B , kan dus snel geregeld worden.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.