Sprinter, Utrecht Centraal, station, NS

Spoorbedrijven testen ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht

Op het traject Amsterdam-Utrecht zijn ProRail, NS, een aantal goederenvervoerders en onderhouds- en servicebedrijven begin deze maand gezamenlijk gestart met een ERTMS-pilot. Ze willen zo ervaring opdoen met ‘dual signalling’, waarbij twee systemen tegelijk in werking zijn. In dit geval gaat het om het  bestaande treinbeveiligingssysteem ATB en het nieuwe Europese systeem ERTMS (European Rail Traffic Management System).

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Spoorbedrijven testen ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht | SpoorPro.nl
Sprinter, Utrecht Centraal, station, NS

Spoorbedrijven testen ERTMS tussen Amsterdam en Utrecht

Op het traject Amsterdam-Utrecht zijn ProRail, NS, een aantal goederenvervoerders en onderhouds- en servicebedrijven begin deze maand gezamenlijk gestart met een ERTMS-pilot. Ze willen zo ervaring opdoen met ‘dual signalling’, waarbij twee systemen tegelijk in werking zijn. In dit geval gaat het om het  bestaande treinbeveiligingssysteem ATB en het nieuwe Europese systeem ERTMS (European Rail Traffic Management System).

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Yvonne Ton

Yvonne Ton is freelance journalist van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.