Centrale, GSM-R, communicatiesysteem, ProRail

Nieuwe centrale voor communicatiesysteem GSM-R

ProRail heeft een nieuwe GSM-R centrale in de Rotterdamse Waalhaven geopend. GSM-R is een systeem dat voor alle communicatie op het spoor zorgt. De nieuwe GSM-R centrale is beter beveiligd en moet ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk storingen zijn in het treinverkeer.

Het GSM-R systeem wordt onder meer gebruikt voor de communicatie tussen de verkeersleidingsposten en de machinisten. Woordvoerder Michiel Haighton van ProRail: “GSM-R wordt gebruikt in treincabines, voor de informatieborden op de stations, het treinbeveiligingssysteem ERTMS op de Betuweroute en voor de monitoring van wisselverwarming.”

Tweede locatie

Rijk van Lent, verkeersleider post Arnhem: “Via het GSM-R netwerk kunnen wij direct contact opnemen met de machinisten als er een gevaar ontstaat in een bepaalde regio.”

ProRail gaat naast de GSM-R centrale in Rotterdam nog een tweede centrale bouwen die als backup dient voor de centrale in Rotterdam. Op deze tweede locatie komt een complete kopie te staan van de huidige nieuwe GSM-R centrale. Dit maakt het mogelijk om wanneer er op een van de locaties iets mis gaat, volledig door te draaien zonder grote onderbreking van de treindienst.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Nieuwe centrale voor communicatiesysteem GSM-R | SpoorPro.nl
Centrale, GSM-R, communicatiesysteem, ProRail

Nieuwe centrale voor communicatiesysteem GSM-R

ProRail heeft een nieuwe GSM-R centrale in de Rotterdamse Waalhaven geopend. GSM-R is een systeem dat voor alle communicatie op het spoor zorgt. De nieuwe GSM-R centrale is beter beveiligd en moet ervoor zorgen dat er zo weinig mogelijk storingen zijn in het treinverkeer.

Het GSM-R systeem wordt onder meer gebruikt voor de communicatie tussen de verkeersleidingsposten en de machinisten. Woordvoerder Michiel Haighton van ProRail: “GSM-R wordt gebruikt in treincabines, voor de informatieborden op de stations, het treinbeveiligingssysteem ERTMS op de Betuweroute en voor de monitoring van wisselverwarming.”

Tweede locatie

Rijk van Lent, verkeersleider post Arnhem: “Via het GSM-R netwerk kunnen wij direct contact opnemen met de machinisten als er een gevaar ontstaat in een bepaalde regio.”

ProRail gaat naast de GSM-R centrale in Rotterdam nog een tweede centrale bouwen die als backup dient voor de centrale in Rotterdam. Op deze tweede locatie komt een complete kopie te staan van de huidige nieuwe GSM-R centrale. Dit maakt het mogelijk om wanneer er op een van de locaties iets mis gaat, volledig door te draaien zonder grote onderbreking van de treindienst.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen.

Wilt u onbeperkt lezen? Sluit nu een actie abonnement af en 

krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start actie abonnement

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.