Jonge Veranderaars, Verkiezingdebat OV, Railforum

‘Langetermijnvisie voor het spoor ontbreekt in Nederland’

Er ontbreekt een langetermijnvisie en strategie voor het spoor in Nederland. De politiek springt vooral in op incidenten en de spoorsector laat zich op haar beurt vooral leiden door de politieke agenda. Dat zeggen de leden van Spoorvisie 2030. Deze jonge spoorprofessionals zijn daarom bezig met het ontwikkelen van een spoorvisie voor de komende twintig jaar.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “‘Langetermijnvisie voor het spoor ontbreekt in Nederland’”

Nico Baken|25.10.12|13:03

Graag reageer ik op het bovenstaande.

Een brede visie voor het Spoor met zingeving voor “de omgeving” is inderdaad gewenst en kan tot stand komen door breed te schouwen, i.e. de grenzen van het domein Spoor en de sector transport te overstijgen.
De reis op weg naar de transectorale missie betekent dat de primaire actor met zijn reisgenoten (stakeholders) transacties sluiten onderling en met hun omgeving om dit waar te maken met in achtneming van de transsectorale visie.
Prof dr ir Nico Baken

Auke Huisman|30.10.12|21:23

Wellicht wat ingrediënten voor de spoorvisie. Een voorbeeld is het deur tot deur reizen met de NS-Business Card. Niet zomaar een vervoersbewijs, maar een mobiliteitskaart die de reiziger een sleutel geeft tot het gehele OV en ondersteunende deur tot deur diensten.

Zie de website waar e.e.a. wordt uitgelegd: https://sites.google.com/site/reizenoprekening/

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Langetermijnvisie voor het spoor ontbreekt in Nederland’ | SpoorPro.nl
Jonge Veranderaars, Verkiezingdebat OV, Railforum

‘Langetermijnvisie voor het spoor ontbreekt in Nederland’

Er ontbreekt een langetermijnvisie en strategie voor het spoor in Nederland. De politiek springt vooral in op incidenten en de spoorsector laat zich op haar beurt vooral leiden door de politieke agenda. Dat zeggen de leden van Spoorvisie 2030. Deze jonge spoorprofessionals zijn daarom bezig met het ontwikkelen van een spoorvisie voor de komende twintig jaar.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “‘Langetermijnvisie voor het spoor ontbreekt in Nederland’”

Nico Baken|25.10.12|13:03

Graag reageer ik op het bovenstaande.

Een brede visie voor het Spoor met zingeving voor “de omgeving” is inderdaad gewenst en kan tot stand komen door breed te schouwen, i.e. de grenzen van het domein Spoor en de sector transport te overstijgen.
De reis op weg naar de transectorale missie betekent dat de primaire actor met zijn reisgenoten (stakeholders) transacties sluiten onderling en met hun omgeving om dit waar te maken met in achtneming van de transsectorale visie.
Prof dr ir Nico Baken

Auke Huisman|30.10.12|21:23

Wellicht wat ingrediënten voor de spoorvisie. Een voorbeeld is het deur tot deur reizen met de NS-Business Card. Niet zomaar een vervoersbewijs, maar een mobiliteitskaart die de reiziger een sleutel geeft tot het gehele OV en ondersteunende deur tot deur diensten.

Zie de website waar e.e.a. wordt uitgelegd: https://sites.google.com/site/reizenoprekening/

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.