Hogesnelheidstrein ICE Deutsche Bahn

Spooropdracht van 290 miljoen voor Duitse BAM-dochter

Het Duitse tunnelbouwbedrijf Wayss & Freytag Ingenieursbau van de Koninklijke BAM Groep mag samen met Hochtief en Alpine een spoortunnel bouwen voor Deutsche Bahn.

Met de order is 290 miljoen euro gemoeid. Het gaat om een spoortunnel in Bad Cannstatt, die deel uitmaakt van het project Stuttgart 21.

Stuttgart 21

Met de aanleg van een nieuwe spoorlijn tussen Stuttgart en Ulm en drie nieuwe stations is Stuttgart 21 een van de grootste spoorprojecten in Europa. De huidige spoorverbinding uit 1850 is hard aan vernieuwing toe. Er komt in totaal een kleine zestig kilometer aan nieuw spoor. De nieuwe spoorverbinding moet Stuttgart en Ulm aansluiten op het Europese hogesnelheidsnet. Voor Stuttgart 21 is ruim 4 miljard euro uitgetrokken.

De tunnel bij Cannstatt, een onderdeel van dit project, wordt 3,8 kilometer lang. De bouw duurt tot 2018.

U las zojuist één van uw gratis premium artikelen

Uw abonnement helpt onze journalisten bij het zoeken naar de waarheid in de spoorsector.

Onbeperkt lezen? Stap nu in en profiteer van de introductieaanbieding ‘eerste maand gratis.

start 1 maand gratis proefabonnement

Auteur: Yvonne Ton

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.