BAM en ProRail liggen op schema bij bouw Europapark

Aannemer BAM en ProRail liggen op schema bij de werkzaamheden aan station Groningen Europapark. Volgens ProRail is in een week tijd een nieuw spoor gebouwd en krijgen de contouren van het middenperron vorm.

Het spoor moest ter hoogte van het station verlegd worden, zodat er ruimte komt voor een middenperron. Aan de Helperzoomzijde van het station is ook al een tunneldeel voorgebouwd.

Tunnel

Het andere tunneldeel aan de Euroborg-zijde wordt van zondag op maandag ingeschoven. Dat is de planning. Om dat tunneldeel in te schuiven moet wel eerst een gat in de spoordijk worden gemaakt.

In totaal wordt tijdens de werkzaamheden 4 kilometer spoor vernieuwd en verlegd. Er wordt een tunnel voor langzaam verkeer gebouwd, een zogenoemde duiker voor de waterloop en de basis van het station met liften en perrons wordt aangelegd.

BAM

De bouwers worden niet belemmerd door de weersomstandigheden. De weerprognoses zijn goed. Er lijkt geen vrieskou meer te komen, waardoor de werkzaamheden gewoon kunnen doorgaan.

Tot en met 5 maart zal er non-stop gewerkt worden door BAM en ProRail. Het nieuwe station is op maaiveldniveau gesitueerd in de as van de Boumaboulevard. Dat is de hoofdroute in de wijk Europapark in Groningen.

Auteur: Redactie

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.