SBB trein © SBB CFF FFS

TU Graz gebruikt akoestische golven voor identificatie spoordefecten

Bron: SBB

Technische Universiteit Graz gaat akoestische golven inzetten om defecten aan het spoor te identificeren. Het gebruiken van akoestische golven om treinen te lokaliseren is een techniek die veel landen al inzetten. TU Graz wil nog een stap verder gaan: dezelfde signalen gebruiken om spoordefecten zoals afbraak van ballast of losliggende dwarsliggers te herkennen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

TU Graz gebruikt akoestische golven voor identificatie spoordefecten | SpoorPro.nl
SBB trein © SBB CFF FFS

TU Graz gebruikt akoestische golven voor identificatie spoordefecten

Bron: SBB

Technische Universiteit Graz gaat akoestische golven inzetten om defecten aan het spoor te identificeren. Het gebruiken van akoestische golven om treinen te lokaliseren is een techniek die veel landen al inzetten. TU Graz wil nog een stap verder gaan: dezelfde signalen gebruiken om spoordefecten zoals afbraak van ballast of losliggende dwarsliggers te herkennen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Carlijn Kruidhof

Carlijn Kruidhof is redacteur bij SpoorPro, RailTech en RailFreight. Ze schrijft ook voor de andere vakbladen van ProMedia Group.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.