NS en ProRail: Nieuwe tienminutentreinen lijken voldoende robuust

NS en ProRail kijken met een goed gevoel terug op de eerste testdagen met nieuwe tienminutentreinen. De uitval was vergelijkbaar met andere dagen en de punctualiteit lag hoger dan verwacht. Wel bleek dat er nog winst te behalen viel als het gaat om het informeren van reizigers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is de vaste redacteur van OVPro.nl en schrijft ook regelmatig voor andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “NS en ProRail: Nieuwe tienminutentreinen lijken voldoende robuust”

asierts|22.10.21|20:28

De wérkelijk relevante vraag is hoe veilig de 10minutentrein is. Overwegveiligheid is op Arnhem-Utrecht een ernstig zorgpunt. Met name Wolfheze en Maarsbergen zijn kritiek. Die zijn pas over 5 jaar ongelijkvloers, wat veel te laat is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS en ProRail: Nieuwe tienminutentreinen lijken voldoende robuust | SpoorPro.nl

NS en ProRail: Nieuwe tienminutentreinen lijken voldoende robuust

NS en ProRail kijken met een goed gevoel terug op de eerste testdagen met nieuwe tienminutentreinen. De uitval was vergelijkbaar met andere dagen en de punctualiteit lag hoger dan verwacht. Wel bleek dat er nog winst te behalen viel als het gaat om het informeren van reizigers.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Dylan Metselaar

Dylan Metselaar is de vaste redacteur van OVPro.nl en schrijft ook regelmatig voor andere vakbladen van ProMedia Group.

1 reactie op “NS en ProRail: Nieuwe tienminutentreinen lijken voldoende robuust”

asierts|22.10.21|20:28

De wérkelijk relevante vraag is hoe veilig de 10minutentrein is. Overwegveiligheid is op Arnhem-Utrecht een ernstig zorgpunt. Met name Wolfheze en Maarsbergen zijn kritiek. Die zijn pas over 5 jaar ongelijkvloers, wat veel te laat is.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.