Hitachi Class-800 Paddington-station-

Problemen met Britse Hitachi-treinen veroorzaakt door corrosie en metaalmoeheid

Foto: ORR

De scheuren die zijn aangetroffen in Hitachi-treinen in het Verenigd Koninkrijk zijn het gevolg van een combinatie van metaalmoeheid en spanningscorrosie. Dat blijkt uit een afgelopen week gepubliceerde tussentijdse rapportage van de Britse spoorautoriteit ORR. De oorzaak is echter nog niet gevonden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Problemen met Britse Hitachi-treinen veroorzaakt door corrosie en metaalmoeheid | SpoorPro.nl
Hitachi Class-800 Paddington-station-

Problemen met Britse Hitachi-treinen veroorzaakt door corrosie en metaalmoeheid

Foto: ORR

De scheuren die zijn aangetroffen in Hitachi-treinen in het Verenigd Koninkrijk zijn het gevolg van een combinatie van metaalmoeheid en spanningscorrosie. Dat blijkt uit een afgelopen week gepubliceerde tussentijdse rapportage van de Britse spoorautoriteit ORR. De oorzaak is echter nog niet gevonden.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Esther Geerts

Esther Geerts is journalist van RailTech.com, de internationale zusteruitgave van SpoorPro.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.