Scheveningen strand, foto: NS

Investering van 30 miljoen in betere railverbindingen naar Scheveningen strand

Foto: NS

De gemeente Den Haag, Metropoolregio Rotterdam Den Haag en NS investeren in totaal 30 miljoen in de verbetering van de verbinding tussen Den Haag en Scheveningen met de tram en trein. Daartoe hebben de partijen en stadsvervoerder HTM de overeenkomst Slim en Schoon getekend waarin de eerste ideeën staan om dit voor elkaar te krijgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Investering van 30 miljoen in betere railverbindingen naar Scheveningen strand”

-baxspace-|31.05.21|13:03

Wat is de toegevoegde waarde van een snelle tram als deze achter een reguliere tram, die bij elke halte stopt, blijft hangen? Er wordt in dit artikel niets gezegd over hoe dit plan uitgewerkt is of wordt.

kees van luttervelt|31.05.21|13:15

De wens van een snelle railverbinding tussen de Haagse stations, de wijde omgeving van den Haag en Scheveningen bestaat al sinds het opheffen van de trein naar Scheveningen en de blauwe tram. Ook dit lijkt weer op gemorrel in de marge zonder daadwerkelijke oplossing. Dan moet er extra rail op vrije baan bijkomen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Investering van 30 miljoen in betere railverbindingen naar Scheveningen strand | SpoorPro.nl
Scheveningen strand, foto: NS

Investering van 30 miljoen in betere railverbindingen naar Scheveningen strand

Foto: NS

De gemeente Den Haag, Metropoolregio Rotterdam Den Haag en NS investeren in totaal 30 miljoen in de verbetering van de verbinding tussen Den Haag en Scheveningen met de tram en trein. Daartoe hebben de partijen en stadsvervoerder HTM de overeenkomst Slim en Schoon getekend waarin de eerste ideeën staan om dit voor elkaar te krijgen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

2 reacties op “Investering van 30 miljoen in betere railverbindingen naar Scheveningen strand”

-baxspace-|31.05.21|13:03

Wat is de toegevoegde waarde van een snelle tram als deze achter een reguliere tram, die bij elke halte stopt, blijft hangen? Er wordt in dit artikel niets gezegd over hoe dit plan uitgewerkt is of wordt.

kees van luttervelt|31.05.21|13:15

De wens van een snelle railverbinding tussen de Haagse stations, de wijde omgeving van den Haag en Scheveningen bestaat al sinds het opheffen van de trein naar Scheveningen en de blauwe tram. Ook dit lijkt weer op gemorrel in de marge zonder daadwerkelijke oplossing. Dan moet er extra rail op vrije baan bijkomen.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.