‘Nieuwe techniek maakt spoormaterieel gevoeliger voor extreem weer’

De uitval van treinen als gevolg van extreme koude of hitte zal de komende jaren verder toenemen naarmate vervoerders nieuwer materieel inzetten. Dat voorspelt ProRail. Uit cijfers van de spoorbeheerder blijkt dat nu al 6 procent van de treinvertragingen wordt veroorzaakt door het weer. Dit doordat de elektronica aan boord van nieuwe treinen gevoeliger is dan die van ouder materieel zoals de ICM (foto).

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “‘Nieuwe techniek maakt spoormaterieel gevoeliger voor extreem weer’”

Arco Sierts|18.11.19|18:41

Mooie afleidingsmanouvre, een technoverhaaltje over treinen. Want DAAR gaan anderen over.

Effe kijken naar de verantwoordelijkheid van ProRail zelf: de infra.

Het is aan ProRail om de infra beschikbaar te houden, indien van toepassing inclusief Tractie Energie Voorziening.

Een rijdraad vol ijs is een infra die geen ongestoorde stroomtoevoer garandeert en schade aan het materieel (m.n. pantograaf) kan veroorzaken. Dat is strijdig met de Beheerconcessie en de Spoorwegwet. Waarvan akte.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

‘Nieuwe techniek maakt spoormaterieel gevoeliger voor extreem weer’ | SpoorPro.nl

‘Nieuwe techniek maakt spoormaterieel gevoeliger voor extreem weer’

De uitval van treinen als gevolg van extreme koude of hitte zal de komende jaren verder toenemen naarmate vervoerders nieuwer materieel inzetten. Dat voorspelt ProRail. Uit cijfers van de spoorbeheerder blijkt dat nu al 6 procent van de treinvertragingen wordt veroorzaakt door het weer. Dit doordat de elektronica aan boord van nieuwe treinen gevoeliger is dan die van ouder materieel zoals de ICM (foto).

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Onderwerpen: , , ,

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “‘Nieuwe techniek maakt spoormaterieel gevoeliger voor extreem weer’”

Arco Sierts|18.11.19|18:41

Mooie afleidingsmanouvre, een technoverhaaltje over treinen. Want DAAR gaan anderen over.

Effe kijken naar de verantwoordelijkheid van ProRail zelf: de infra.

Het is aan ProRail om de infra beschikbaar te houden, indien van toepassing inclusief Tractie Energie Voorziening.

Een rijdraad vol ijs is een infra die geen ongestoorde stroomtoevoer garandeert en schade aan het materieel (m.n. pantograaf) kan veroorzaken. Dat is strijdig met de Beheerconcessie en de Spoorwegwet. Waarvan akte.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.