Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

Onderzoek: Traxx-locomotief valt het vaakst uit op HSL-Zuid

Bron: NS

De Traxx-locomotief zorgt op de HSL-Zuid voor het meest aantal storingen. De handelingen die een Traxx-locomotief vraagt bij een sluispassage maakt het systeem storingsgevoelig. Dat blijkt uit een analyse van spoorvervoerder NS, waarvan staatssecretaris Van Veldhoven de Tweede Kamer in een brief op de hoogte heeft gesteld.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Onderzoek: Traxx-locomotief valt het vaakst uit op HSL-Zuid”

Arco Sierts|10.10.19|13:11

De investeringsclaims rondom de spanningssluis-soap zijn ronduit belachelijk. Elke vakman weet dat dit nergens op slaat. Elders in Europa, maar ook in NL (zie Arnhem-Zevenaar-Elten) is omschakeling vaste kost.

Jarenlang heeft NS ‘ERTMS’ als leugentje misbruikt. Toen Cie-Kuiken bewezen heeft vastgesteld dat dit larie was, heeft men de “spanningssluis-complexiteits-excuustruus” verzonnen. Lariekoek. Het ware probleem is de keuze van slechte spullen: eerst TRAXX, toen V250, en toen weer TRAXX.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

Onderzoek: Traxx-locomotief valt het vaakst uit op HSL-Zuid | SpoorPro.nl
Traxx-locomotief met rijtuigen voor HSL

Onderzoek: Traxx-locomotief valt het vaakst uit op HSL-Zuid

Bron: NS

De Traxx-locomotief zorgt op de HSL-Zuid voor het meest aantal storingen. De handelingen die een Traxx-locomotief vraagt bij een sluispassage maakt het systeem storingsgevoelig. Dat blijkt uit een analyse van spoorvervoerder NS, waarvan staatssecretaris Van Veldhoven de Tweede Kamer in een brief op de hoogte heeft gesteld.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “Onderzoek: Traxx-locomotief valt het vaakst uit op HSL-Zuid”

Arco Sierts|10.10.19|13:11

De investeringsclaims rondom de spanningssluis-soap zijn ronduit belachelijk. Elke vakman weet dat dit nergens op slaat. Elders in Europa, maar ook in NL (zie Arnhem-Zevenaar-Elten) is omschakeling vaste kost.

Jarenlang heeft NS ‘ERTMS’ als leugentje misbruikt. Toen Cie-Kuiken bewezen heeft vastgesteld dat dit larie was, heeft men de “spanningssluis-complexiteits-excuustruus” verzonnen. Lariekoek. Het ware probleem is de keuze van slechte spullen: eerst TRAXX, toen V250, en toen weer TRAXX.

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.