CAF-trein NS

NS voert nog dit jaar proef uit met Automatic Train Operation

Spoorvervoerder NS voert nog dit jaar een proef uit met Automatic Train Operation (ATO), waarbij de trein de besturing deels zal overnemen. Hierbij zal een machinist in de cabine van het voertuig aanwezig zijn om toezicht te houden en zo nodig in te grijpen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. Ook krijgt u €100 korting op het SpoorPro Seminar ‘Elektrisch werken aan het spoor’.

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “NS voert nog dit jaar proef uit met Automatic Train Operation”

rickasdnorth|05.10.19|18:59

helaas (gelukkig) is het zo dat ongeveer 5 ~ 7% van het Nederlandse spoornet geschikt is voor dit soort testen… (voorzien van ertms)
zolang niet overal ertms-level3/4 niet beschikbaar is zal “geautomatiseerd” rijden voorlopig nog toekomst muziek zijn…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.

NS voert nog dit jaar proef uit met Automatic Train Operation | SpoorPro.nl
CAF-trein NS

NS voert nog dit jaar proef uit met Automatic Train Operation

Spoorvervoerder NS voert nog dit jaar een proef uit met Automatic Train Operation (ATO), waarbij de trein de besturing deels zal overnemen. Hierbij zal een machinist in de cabine van het voertuig aanwezig zijn om toezicht te houden en zo nodig in te grijpen.

Wilt u dit artikel lezen?

Word nu SpoorPro Premium Abonnee en krijg onbeperkt toegang tot vakinformatie over de spoormarkt. 

start abonnement

Overzicht alle abonnementen

Auteur: Marieke van Gompel

Marieke van Gompel is journalist van SpoorPro en algemeen hoofdredacteur van ProMedia Group.

1 reactie op “NS voert nog dit jaar proef uit met Automatic Train Operation”

rickasdnorth|05.10.19|18:59

helaas (gelukkig) is het zo dat ongeveer 5 ~ 7% van het Nederlandse spoornet geschikt is voor dit soort testen… (voorzien van ertms)
zolang niet overal ertms-level3/4 niet beschikbaar is zal “geautomatiseerd” rijden voorlopig nog toekomst muziek zijn…

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.