Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat Den Haag, Bron: Twitter IenW

Ministerie IenW kampt met spontaan barstende ruiten

Vier loodzware glasplaten van het gebouw in Den Haag waarin onder meer het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is ondergebracht, zijn de afgelopen maanden op verschillende momenten door nog onverklaarbare oorzaak spontaan gebarsten, meldt het AD

Volgens de krant is het is een nieuw hoofdstuk in de reeks bouwblunders rond het in 2009 grondig gerenoveerde gebouw: ramen in de glazen kolos springen spontaan kapot, met gevaar voor de voorbijgangers. Daarom gaat de aangrenzende Rijnstraat, tussen het Haagse Centraal Station en het stadscentrum bij harde wind op slot. Duizenden voorbijgangers moeten dan omlopen.

Het Rijksvastgoedbedrijf is al weken bezig met onderzoek naar het barsten van de glasplaten. Er lopen nu nog meerdere onderzoeken, meldt een woordvoerder. Daarbij wordt onder meer gekeken of meer glasplaten op het punt van springen staan. Een van de vier gebarsten glasplaten, op grote hoogte, is inmiddels verwijderd. Bij de andere drie beschadigde glasplaten is zwart folie aangebracht om te voorkomen dat glas naar beneden valt.

VROM

Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat is sinds 2017 gehuisvest in het gebouw aan de Rijnstraat in Den Haag. Het gaat om het in 1992 voor het toenmalige ministerie van VROM gebouwde pand, dat in 2009 grondig werd gemoderniseerd. Naast het ministerie van IenM zitten ook het ministerie van Buitenlandse Zaken, het hoofdkantoor en loket Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND), het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) en de Dienst Terugkeer & Vertrek (DT&V) in het pand.

Lees ook:

Auteur: Paul van den Bogaard

Paul van den Bogaard is redacteur van SpoorPro.

1 reactie op “Ministerie IenW kampt met spontaan barstende ruiten”

Arco Sierts|15.08.19|16:02

Techniek en overheid – het blijft een slecht huwelijk. Zullen we het maar gewoon ‘Rijks-vast-slecht-bedrijf’ noemen? Bij PrutsRail hielp de bijnaam kennelijk, want daar wordt tegenwoordig vele malen minder geprutst en meer ge-Pro’d. Zeker in vergelijking met recent gepruts als Hoekse Lijn & Uithoflijn: dat zou bij ProRail niet snel gebeurd zijn.
OK, toegegeven: Zwolle-Kampen is een lelijke smet op het verbeterde blazoen. Is daar nu al ‘es helder hoe die flater heeft kunnen gebeuren???

Reageer ook

Nog maximaal tekens

Log in via een van de volgende social media partners om je reactie achter te laten.